Gå til innhold

Hva skal du gjøre med dine konfirmasjonspenger?


lama_

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte at jeg kunne lage en liten tråd for de som har konfirmert seg, eller skal konfirmere seg. Her kan du fortelle hva du skal/har gjort med pengene dine.

 

Jeg kan starte. Selv skal jeg bruke pengene mine på dykkerutstyr og en utenlandstur, resten går i banken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt egentlig alt i banken. Brukte opp 9000 kroner på gitar, men det var bare ett "lån" fra meg selv inntil jeg jobbet hele den sommeren :)

 

Sett pengene i banken gutter, du kommer til å bli veldig kjekt å finne de der når du skal ta bilførerkore.l. Iallfall ikke bruk dem opp på en alt for dyr PC.

Lenke til kommentar
Jeg satt egentlig alt i banken. Brukte opp 9000 kroner på gitar, men det var bare ett "lån" fra meg selv inntil jeg jobbet hele den sommeren :)

 

Sett pengene i banken gutter, du kommer til å bli veldig kjekt å finne de der når du skal ta bilførerkore.l. Iallfall ikke bruk dem opp på en alt for dyr PC.

 

Vil heller ha en pc til over 10000 istedet for en gitar til 9000 :!:

Lenke til kommentar
Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant.

er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond.

kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå.

ypperlig 9 års utvikling!

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant.

er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond.

kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå.

ypperlig 9 års utvikling!

 

Jaja... ikke særlig bra det... men nå er vi langt nede i forhold til før... man må huske å selge på topp vettu

Lenke til kommentar
Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant.

er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond.

kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå.

ypperlig 9 års utvikling!

 

Jaja... ikke særlig bra det... men nå er vi langt nede i forhold til før... man må huske å selge på topp vettu

sist jeg sjekka fondet er vel 1 år siden, dvs før finanskrisa slo til.

så desverre er det nok mye verre.

Lenke til kommentar

Regelen for all mulig satsing av penger er å ikke satse mer enn hva du kan tåle å tape. Fond er temmlig sikkert, men med mindre risiko blir det også mindre avkastning vanligvis. Mye av dagens fond, som f. eks dnbnor sitt, så setter de majoriteten av pengene i andre banker, investerer noe i aksjer og tjener selv store penger på dette mens kunden får en prosent over hva han ville fått med pengene på sparekonto. Legg til 10% inngangsbetaling og man må plutselig ha pengene der veldig lenge for at det virkelig skal lønne seg. Dette gjelder muliggens ikke alle fond, men jeg påpeker det siden hva en kunderådgiver i banken forteller deg er noe misvisende etter mine erfaringer.

 

Selv kjøpte jeg dykkerutstyr for konfirmasjonspengene mine.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

til alle dere som skal bruke alle pengene på en pc er ikke det litt domt?

pcen faller i kanskje 1-5 tusen med en gang du har betalt den og hentet den i butikk. men hvis du kjøper for eksempel en gitar til kanskje 5-20 tusen så kan du selge den for misnt like mye igjen så tenk over hva dere bruker pengene deres på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...