lama_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei! Tenkte at jeg kunne lage en liten tråd for de som har konfirmert seg, eller skal konfirmere seg. Her kan du fortelle hva du skal/har gjort med pengene dine. Jeg kan starte. Selv skal jeg bruke pengene mine på dykkerutstyr og en utenlandstur, resten går i banken. Lenke til kommentar
Vaffel-twist Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg kjøper båt for alle penga Lenke til kommentar
Manuzet Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 trur eg skal kjøpe meg en moped. og setter resten i banken. det finner eg ut om 1 år Lenke til kommentar
Grix Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Konfirmasjonspengene mine brukte jeg opp etter et halvt år, på PC, paintballutstyr og gitar. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg satt egentlig alt i banken. Brukte opp 9000 kroner på gitar, men det var bare ett "lån" fra meg selv inntil jeg jobbet hele den sommeren Sett pengene i banken gutter, du kommer til å bli veldig kjekt å finne de der når du skal ta bilførerkore.l. Iallfall ikke bruk dem opp på en alt for dyr PC. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant. Endret 9. mai 2009 av Warz Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg satt egentlig alt i banken. Brukte opp 9000 kroner på gitar, men det var bare ett "lån" fra meg selv inntil jeg jobbet hele den sommeren Sett pengene i banken gutter, du kommer til å bli veldig kjekt å finne de der når du skal ta bilførerkore.l. Iallfall ikke bruk dem opp på en alt for dyr PC. Vil heller ha en pc til over 10000 istedet for en gitar til 9000 :!: Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg skal bruke masse av det på.... PC Er så lei av denne som slår seg av hver halvtime at... ja.. Også ska eg ha en TV Sertifikatet får eg av mamma hvis ikke hun buster meg i snusing igjen Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ser den, men den gitaren kan jeg nå lett selge til 11000kr Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har brukt opp alt på en Cagiva Mito 06 modell:D Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har brukt opp alt på en Cagiva Mito 06 modell:D Bra det ihvertfall er noen som bruker penga på noe fett og ikke på en pc som er stappa med virus etter et år Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant. Du var vel litt av en "villstyring" når du var ung tenker jeg:) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant. er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond. kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå. ypperlig 9 års utvikling! Endret 11. mai 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant. er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond. kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå. ypperlig 9 års utvikling! Jaja... ikke særlig bra det... men nå er vi langt nede i forhold til før... man må huske å selge på topp vettu Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Kjøp fondsandeler og hent ut pengene senere en gang med stor gevinst. Der gjorde jeg i hvertfall når jeg var konfirmant. er nå 9årsiden mine konf penger ble brukt på fond. kjøpte andeler for 22500 da, de er verdt 11000 nå. ypperlig 9 års utvikling! Jaja... ikke særlig bra det... men nå er vi langt nede i forhold til før... man må huske å selge på topp vettu sist jeg sjekka fondet er vel 1 år siden, dvs før finanskrisa slo til. så desverre er det nok mye verre. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Skal kjøpe ny pc, så har jeg vel litt penger igjen etter det. Lett blir for dyrt (sykkelen + kortet) så jeg føler ikke at det er verdt det Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Skal man plassere penger i aksjer eller fond så må man følge med, hvis ikke plasser de i banken Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Regelen for all mulig satsing av penger er å ikke satse mer enn hva du kan tåle å tape. Fond er temmlig sikkert, men med mindre risiko blir det også mindre avkastning vanligvis. Mye av dagens fond, som f. eks dnbnor sitt, så setter de majoriteten av pengene i andre banker, investerer noe i aksjer og tjener selv store penger på dette mens kunden får en prosent over hva han ville fått med pengene på sparekonto. Legg til 10% inngangsbetaling og man må plutselig ha pengene der veldig lenge for at det virkelig skal lønne seg. Dette gjelder muliggens ikke alle fond, men jeg påpeker det siden hva en kunderådgiver i banken forteller deg er noe misvisende etter mine erfaringer. Selv kjøpte jeg dykkerutstyr for konfirmasjonspengene mine. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg brukte mine konfirmasjonspenger blant annet på et par nye møbler (en seksjon osv), og andre ting jeg trenge, og ønsket meg. Ellers brukte jeg noe også på reise. Lenke til kommentar
olve rasmussen Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 til alle dere som skal bruke alle pengene på en pc er ikke det litt domt? pcen faller i kanskje 1-5 tusen med en gang du har betalt den og hentet den i butikk. men hvis du kjøper for eksempel en gitar til kanskje 5-20 tusen så kan du selge den for misnt like mye igjen så tenk over hva dere bruker pengene deres på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå