RasmusKRiis Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Var ute å tok et bilde igår( 3 mai) og kom opp med det her. Det jeg lurere på med dette bildet er, er det bra? og Har jeg fått fram effekten av at han løper? Endret 3. mai 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Var ute å tok et bilde igår( 3 mai) og kom opp med det her.Det jeg lurere på med dette bildet er, er det bra? og Har jeg fått fram effekten av at han løper? Likte bildet og ide'en, får en viss følelse av at han løper, men trodde først (når jeg så den i thumbnail størrelse) at det var en som stod klar til å slå med venstre armen... ) Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Å shoppe fram realistisk bevegelse er vanskelige greier. Du har her skapt en halvgod illusjon av at omgivelsene beveger seg, desverre ikke gutten. Han ser ut som om han står ganske statisk i en boksepositur. Tror du kommer mye lenger ved å la ham løpe. Følgefokus og en lukkertid som passer i forhold til hvor raskt han beveger seg. Det å finne passende lukkertid krever en del eksperimentering. Det ideelle er ofte en tid som fryser overkropp og ansikt, men gir litt bevegelse i armer og bein. La han gjerne jobbe seg litt varm og sliten, da kommer de realistiske ansiktsutrykkene. Så kan du eventuelt etterpå legge på litt Motion Blur på omgivelsene for å forsterke inntrykket. (Går ut i fra at det er det du har brukt) Sier ikke at det er umulig å shoppe seg fram til det du ønsker, men det krever mye jobbing. Trolig mer jobb enn å gjøre det i kamera. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvorfor ikke gjøre det enklere, og spare deg mye manipuleringstid ved å bare la ham springe fort mot deg, når du har lukkerhastighet 1/40? Mye bedre effekt, vil jeg tro. Fikk egentli ikke noe følelsa av at han sprang her, bare at du kom til å få deg en på tryne om noen millisekunder... Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Dere nevner at det ikke ser ut som han løper, men at det ser ut som han slår. Men da har jeg fått fram en effekt hvertfall. Men er bilde mislykket, eller funger det uansett om jeg ikke fikk farm den effekten jeg ville? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Dere nevner at det ikke ser ut som han løper, men at det ser ut som han slår. Men da har jeg fått fram en effekt hvertfall. Men er bilde mislykket, eller funger det uansett om jeg ikke fikk farm den effekten jeg ville?Beklager men nei. Du har ikke fått fram en effekt av at han slår. Han poserer sånn. Og effekten du har laget i etterbehandlinga, bidrar ikke til det inntrykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå