Mawrick Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Et par bilder fra en gotisk kirke som ligger ved siden av Kylemore Abbey, Connemara - Irland 3 exposure HDR Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Hvis du først skal ta HDR (som står for high dynamic range, høyt dynamisk omfang) så kan du vel få med litt detaljer i vinduene, og ikke bare gå for den "tøffe" looken? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg synes også at det ser uskarpt ut noen steder... Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hvis du først skal ta HDR (som står for high dynamic range, høyt dynamisk omfang) så kan du vel få med litt detaljer i vinduene, og ikke bare gå for den "tøffe" looken? Takker for tilbakemeldingen, (er klar over hva HDR står for) , trodde ikke jeg hadde trukket så veldig langt i spakene på akkurat disse bildene, HDR synes jeg også fungerer for å få bedre frem texturene i f.eks veggen/gulvet... Er denne versjonen kanskje bedre/verre?: Endret 3. mai 2009 av Mawrick Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Kommenterer kun det første bildet, med å si at det er skjevt. Lett å se på benken helt i forgrunnen. Det var for mye HDR-effekt. Hvordan har du laget HDR-bildet? Har du justert blender eller lukkerhastighet? Eller har du simpeltent bare eksponert i photoshop? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Er denne versjonen kanskje bedre/verre?: Da svarer jeg her i stede for å komme med konstruktiv kritikk: Nei, bildet ble ikke bedre... Du mangler veldig mye detaljer i vinduene, da de er helt utbrent. Bildet er også altfor mørkt. Kirker er et ellers fint sted å ta HDR bilder i, da de har både pene vinduer og fine detaljer i vegger og tak... Endret 3. mai 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Kommenterer kun det første bildet, med å si at det er skjevt. Lett å se på benken helt i forgrunnen. Det var for mye HDR-effekt. Hvordan har du laget HDR-bildet? Har du justert blender eller lukkerhastighet? Eller har du simpeltent bare eksponert i photoshop? Takker for tilbakemeldingen, er justert med lukkerhastigheten. Trodde faktisk bildet var rettet opp, så det med den røde benken i forkant, men om man legger en rett linje på tre benken(som jeg gjorde i ps) så virker den å være rett da, eller? Endret 3. mai 2009 av Mawrick Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Bilde 1 hadde litt for mye "plastic" i utseende ser det ut som i mine øyne, men motivet var fint . Liker hvordan linjene går innover i bildet. Merker også at det er litt skjevt som nevt tidligere. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Toppen av benken er rett men ikke det røde setet. Ergo du skulle stått ett lite skritt lengre til venstre når bildet ble tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå