Gå til innhold

BK: Gotisk kirke - Connemara, Irland (HDR)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du først skal ta HDR (som står for high dynamic range, høyt dynamisk omfang) så kan du vel få med litt detaljer i vinduene, og ikke bare gå for den "tøffe" looken?

Takker for tilbakemeldingen, (er klar over hva HDR står for) :) , trodde ikke jeg hadde trukket så veldig langt i spakene på akkurat disse bildene, HDR synes jeg også fungerer for å få bedre frem texturene i f.eks veggen/gulvet...

Er denne versjonen kanskje bedre/verre?:

post-21352-1241342564_thumb.jpg

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar

Kommenterer kun det første bildet, med å si at det er skjevt. Lett å se på benken helt i forgrunnen. Det var for mye HDR-effekt. Hvordan har du laget HDR-bildet? Har du justert blender eller lukkerhastighet? Eller har du simpeltent bare eksponert i photoshop?

Lenke til kommentar
Er denne versjonen kanskje bedre/verre?:

Da svarer jeg her i stede for å komme med konstruktiv kritikk:

Nei, bildet ble ikke bedre... Du mangler veldig mye detaljer i vinduene, da de er helt utbrent. Bildet er også altfor mørkt.

Kirker er et ellers fint sted å ta HDR bilder i, da de har både pene vinduer og fine detaljer i vegger og tak...

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Kommenterer kun det første bildet, med å si at det er skjevt. Lett å se på benken helt i forgrunnen. Det var for mye HDR-effekt. Hvordan har du laget HDR-bildet? Har du justert blender eller lukkerhastighet? Eller har du simpeltent bare eksponert i photoshop?

Takker for tilbakemeldingen, er justert med lukkerhastigheten.

Trodde faktisk bildet var rettet opp, så det med den røde benken i forkant, men om man legger en rett linje på tre benken(som jeg gjorde i ps) så virker den å være rett da, eller?

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...