kuling1 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 etter at den forrige katten vår forsvant, har vi lett og lett etter ny.. onsdag denne uka fant vi en endelig den er veldig liten, dama vi fikk den med sa den var ca 10 uker. hun sa også at den hadde gjort fra seg på aviser siden den var født. den gikk på kassa vi har i gangen for å bæsje den første dagen, men vi oppdaget at han tissa på golvet på stua idag, 3 ganger... er det noe vi kan gjøre forr at den skal begynne å tisse ogsa i kassa? vi leier leilighet, så det er litt dumt at den driver å tisser rundt om. vi har kjøpt feliwayspray, kan det hjelpe? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Få katta til å pisse ute. Ei kasse er ikke en riktig plass for en katt å urinere, send henne ut hver gang det skjer. Lenke til kommentar
kuling1 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Få katta til å pisse ute. Ei kasse er ikke en riktig plass for en katt å urinere, send henne ut hver gang det skjer. etter min mening synst jeg det er litt "brutalt" å kaste ut en liten kattunge på 9-10 uker for å pisse på golvet, hadde håpt på en litt bedre måte å fikse problemet på. er ikke en kattedo/kasse bygd for at en katt skal gjøre fra seg i den da? eller har jeg missforstått Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Den er bygd for at katten skal bruke den. Ikke noe hygienisk akkuratt, jeg mener at jo før den gjør fra seg ute, jo bedre. Det er ikke brutalt i det hele tatt! Når den er 10 uker er den stor nok til å gå ut. Mange katter blir kastet ut med en gang de blir født og klarer seg bra Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Wat Ikke hiv katten ut, sett den i kassen når det begynner å bli en stund siden hun tisset sist, så lærer hun det kjapt. HammerBro: Det er brutalt å sette en så liten katt ut alene! En så liten katt har verken retningssans eller mulighet for å beskytte seg selv. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 En 10 uker gammel kattunge vil mest sansynlig overleve i 5 minutter , max . før den blir overfalt og drept av en annen katt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) ...eller går seg bort. Katter utvikler ikke rettningssans før de er ca 7-8 mndr. Så hvis den blir skremt av en hund eller bil og løper ett stykke, er det stor sjangs for at den ikke finner veien hjem igjen. Kattedo er veldig smart! Bare husk å ta ut bajsen en gang om dagen. Er ikke nødvendig å bytte sand mer enn en gang i uka. Det skal være ca 2-4 cm tykt lag med sand i doen. Fyll på mer når du ser det er litt lite der. Det jeg har gjort med mine er å bare sette katten i doen emd gjevne mellomrom til den skjønner greia. Går ganske fort, for det er digg med sand mellom tærne Endret 3. mai 2009 av mushi Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Mushi har rett. Sett pus i kattedoen hvis den tisser på gulvet, og sånn nå og da innimellom, også, så skjønner den fort poenget. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Skaff en katt som virker. Gullkorn Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Skaff en katt som virker. Gullkorn Katten funker ikke. Den var litt bra, enig der. Defekt pus? Det må være katta i sekken vel? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Skaff en katt som virker. Gullkorn Katten funker ikke. Den var litt bra, enig der. Defekt pus? Det må være katta i sekken vel? Hahhaa jeg dør Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Den er bygd for at katten skal bruke den. Ikke noe hygienisk akkuratt, jeg mener at jo før den gjør fra seg ute, jo bedre. Det er ikke brutalt i det hele tatt! Når den er 10 uker er den stor nok til å gå ut. Mange katter blir kastet ut med en gang de blir født og klarer seg bra Hehehe, så fordi om noen idioter kaster ut kattene sine aaalt for tidlig, så skal trådstarter gjøre det samme?? Dummeste jeg har hørt. Håper du aldri får deg katt. Det du kan gjøre er rett og slett å løfte katten på kassen jenvlig. De er utrolig renslige av seg, og lærer seg fort å gå på kassen Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Den er bygd for at katten skal bruke den. Ikke noe hygienisk akkuratt, jeg mener at jo før den gjør fra seg ute, jo bedre. Det er ikke brutalt i det hele tatt! Når den er 10 uker er den stor nok til å gå ut. Mange katter blir kastet ut med en gang de blir født og klarer seg bra Ærlig talt. Jeg blir rett og slett flau. Hvis du ikke har noe bedre å komme med så kan du la være å svare. Dessuten er det en katt det snakk om, ikke en hund. Hør på Mush, Trådstarter. Men når katten blir eldre, og det er sommer og sol, vil den nok ikke bruke doen like hyppig. Men det er ganske fint med en do uansett. På vinteren er det ikke like fint å gjøre fra seg ute. Katten min begynte å gjøre fra seg inne igjen fordi snøen rett og slett ble for dyp for ham. Kanskje plassere noen aviser rundt kattedoen også? Bare i begynnelsen, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå