Gå til innhold

[Løst]Gaming pc og blank på hva som er bra. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg gaming pc. Går vel mest i CS: S og diverse online spill som Perfect World. Men jeg har da planer om flere spill ut i livet. Men jeg er nokså blank når det kommer til hvor mye RAM, skjermkort, harddisk den burde ha og slikt. Jeg vet bare at jeg er åpen for stasjonær siden de er bedre enn bærbare, ja? Jeg sitter vel på 16-17 000, men vil gjerne ikke ut med langt mer enn 10 000. Er det spesielle merker jeg burde være obs på både positivt og negativt? Jeg bryr meg kanskje litt for mye om design og vil at den skal se ganske kul ut, men er data'en bra skal jeg prøve å ta design-målet mitt litt lavere. Og har nå stasjonære datamaskiner flatt tastatur? Hadde vært så flott.

Men jo, vær så snill å kom med gode forslag. :)

Men den må ha bra lydkort, jeg får ikke brukt alle høytalerene mine nå fordi jeg har ikke riktig lydkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det blir jo fraktkostnader + mums(25%)

hvis du skal ha alienware kabbis kan du evt kjøpte det på ebay og bygge pc i det! da lærer du så mye mer om pcer! anbefaler deg og gjøre det, alle startet et sted, hvis du dog har interessen av det da!

Lenke til kommentar
jeg ville nokk kjøpt deler og bygd en selv :p det burde du vurdere det er morro, erfarings rikt og man har noe og skryte av :p

eksempel på 10k pc (ikke med kabinett iogmed at det er mer en smak og behag sak ;)

Er det der liksom alt jeg trenger? - skjer,, tastatur, kabinett og datamus?

Hva om jeg gjør noe feil da også blir hele maksinen ubrukelig, desuten, kommer den til å bli noe bra? . - .

Jeg har bare så lite lyst til å angre på kjøpet mitt så beklager om jeg maser med spørsmål.

Lenke til kommentar

den kan bli ganske bra, hvis du sjekker prisguide kan du finne de stedene som har billigst av de tinga

du sa kun pc, du må selfølgelig ha skjerm, tastatur og mus for at den skal kunne brukes ;)

bare les guider F.eks hardware sin og det skal være veldig vanskelig og få gjort noe galt ;)

Lenke til kommentar

Og hvis jeg vil bygge selv så kan noen lage en handleliste til meg? (a)

JEg vet noen har laget en lengre opp, men spesiell skjerm osv jeg også burde kjøpe? KAn jeg kjøpe hvikelt som helst kabinett osv?

Hva er forresten noe av det bedre jeg kan ende opp med av norskt ferdigmatriell?

Takk for alle svar så langt.

Lenke til kommentar

Glem Alienware. Det koster mer enn det smaker og skulle du få feil,så sliter du.

Ta en titt på denne heller. :)

Edit: Trykk på "konfig" hvis du ønsker å bytte noen deler. For eksempel kabinett...de Netshop kabinettene er litt kjipe.

Edit2: Velg bort OS og last ned Windows 7RC heller,så sparer du 900 kr og i tillegg har du et mye bedre OS.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

jeg og, eller eventuelt mist psu ;)

personlig synes jeg de fleste lian-li kabinettene er snasne, også antec p180 virker veldig tøft ;)

men dette er meste en smak og behov sak, for tiden bruker jeg et in-win mATX kabinett til 300kr (billig men det funker)

og jo atx hovedkort passer til atx og eATX kabinetter men ikke mATX

mATX hovedkort passer i mATX kabinetter, atx kabinetter og eATX kabinetter

mini-itx passer i alt over og i mini-TIX ;)

anbefaler atx og mATX alt annent blir enten for lite eller for stort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...