Gå til innhold

[Løst]Hvilken prossesor bør jeg kjøpe i7-920 eller Q9550?

Anbefalte innlegg

Intel Core i5 kommer til å få egen sokkel, og dermed passer den ikke om hverandre med Core i7.

Prosessoren kommer til å ha 2 minnekanaler istedenfor 3, og den billigste vil ikke ha støtte for HT og vPro. Prisene kommer nok til å bli lavere enn dem er for Core i7 per i dag, så hva du mener med den kommentaren din War, skjønner jeg ikke.

De første Intel Core i5 prosessorene kommer med 45nm prosess, og vil derfor i første omgang ikke være en av de nye 32nm prosessorene, og dermed har jeg heller ikke sagt at disse vil være støttet på sokkel 1366 og X58 chipset (selv om det helt sikkert vil komme hovedkort med sokkel 1156 (Core i5 sokkelen) og X58 chipset.

Men denne tråden er havnet litt på avveie syns jeg. Spørsmålet til trådstarter er hvilken prosessor han bør velge av Core i7 920 og C2Q Q9550 - jeg mener som jeg allerede har sagt, at i7 920 er det beste valget, med tanke på framtiden.

Om sokkel 1366 varer ut året, og deler av 2010, så er det uansett lenger enn sokkel 775, da denne er mer eller mindre utgått allerede. Begge vil jo selvfølgelig kunne fungere i mange, mange år enda. Men tror ikke det kommer mye nytt til sokkel 775. Da Intel nå straks har både 1156 og 1366 ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...