michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Gojira tar prog tronen. IMO. Opeth next. Jeg liker bare de rolige og fine sangene fra Opeth. Ikke når sangen varer i 10 minutter og begynnelsen er fin, plutselig kommer growl og heavy tromming. Kan noen liste opp ALLE de fine sangene fra Opeth? ^^ Blackwater Park, Damnation og Watershed har jeg kontroll over, men har ikke hørt noe særlig mer enn det.. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Uhm.. Opeth > Gojira noe så inn i granskauen.. Andre "fine" sanger fra Opeth (ikke instrumentale): Credence Benighted Face of Melinda A Fair Judgement Atonement Hours of Wealth Isolation Years Soldier of Fortune (Deep Purple cover) Det som er med Opeth er midt inni mange av de mer brutale sangene finner du kanskje de fineste "rolige" partiene. Ta eksempel i sanger som Deliverance, Ghost of Perdition, Bleak og When. Endret 1. juli 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 blade-bunny skrev: Uhm.. Opeth > Gojira noe så inn i granskauen.. Andre "fine" sanger fra Opeth (ikke instrumentale): Credence Benighted Face of Melinda A Fair Judgement Atonement Hours of Wealth Isolation Years Soldier of Fortune (Deep Purple cover) Det som er med Opeth er midt inni mange av de mer brutale sangene finner du kanskje de fineste "rolige" partiene. Ta eksempel i sanger som Deliverance, Ghost of Perdition, Bleak og When. Vet, sånt passer ikke når man er stein. Helt rolig i musikken, så plutselig BROOOWL!!! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes ikke metal generelt funker bra når man er stein. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Fine sanger? Hør Marit Larsen Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Sorry, liker kun metall. Fine sanger? Hør på teksten til Gojira eller Insomnium, også riffene til Insomnium, Hør på Damnation fra Opeth osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Må si meg enig med Metal Archives om at Opeth er ikke death metal, men extreme prog metal. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg ville heller kalt det progressive death metal. Dette er ekstrem: Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Synes Opeth er heavy nok enkelte ganger til å være death metal jeg. Og, Promotherion, mener du at Gojira og Inomsnium lager fine sanger pga. tekstene? Anyways, Opeth handler om det heavy. Og siden du kun liker det rolige, anbefaler jeg heller å sjekke ut Porcupine Tree. Men det er ikke metal, så da liker du det nok ikke.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Sa jeg at jeg liker bare rolig musikk? Jeg liker Gojira's tekster fordi det er inspirerende, og realt. Insomnium's sanger er også fine, pga atmosfæren i sangene. De har så lekre melodiske riffs. Og for å ikke snakke om teksten. Det er ganske likt Opeth på lyrikk-fronten. Sitat Spring brought the two togetherMarried the wind with the fire Under the secrecy of lush birch trees Opposite hearts became one One day followed another Weeks passed, months lapsed Until wind grew to a storm And fire to a burning pile Cold gust of whirlwind Fiery flames, burning sharp Adoration all too strong pushed the two apart Different from the start Fate that never was written in the stars Led to a change of hearts The fall split the one in two Under the pouring rain Dressed them both in loneliness And led to their separate ways The fire could not be tamed with the wind Or the wind suppressed by the flames As blending the light with the dark Merely results in grey Endret 1. juli 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Prometherion skrev: Jeg ville heller kalt det progressive death metal. Dette er ekstrem: Nja... Hør Putrid Pile - Involuntary suicide. Brutalt! Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 IMO syns jeg at ''screeches'' er mer brutalt enn ''growls'' Hence: Se filmen hos Youtube (spol til 0:48) Men sangen du nevnte var ganske rå, skal sjekke de ut Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Prometherion skrev: Sa jeg at jeg liker bare rolig musikk? Nei, men fikk inntrykk av at du bare likte Opeth's roligere musikk. Noen som har hørte om det norske (prog) death metal bandet Extol forresten? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Har hørt om Extol ja, men har hørt veldig lite av dem. Kun et par sanger tror jeg. Noen som vet om bandmedlemmene er kristne? Tror jeg har hørt noe slikt, men er ikke helt sikker. Endret 1. juli 2009 av Vowels Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Vis skjult innhold To clear up: -Jeg liker Opeth's (samt andre band's rolige låter) rolige låter når jeg legger meg ned med lyset av, bongen på og lystakene tent. -Når jeg er på bussen liker jeg gjerne å høre på Bleak, The Drapery Falls, The Lotus Eater osv But who cares? Akkurat! Next! Har hørt om Extol ja, hørt et par sanger for 1 år siden eller noe. Likte det ikke noe særlig :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Prometherion skrev: IMO syns jeg at ''screeches'' er mer brutalt enn ''growls'' Hence: Se filmen hos Youtube (spol til 0:48) Men sangen du nevnte var ganske rå, skal sjekke de ut Hørt om Svenske Nasum. Anaal er ikke så ulike dem. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Prometherion skrev: Gojira tar prog tronen. IMO. Opeth next. Jeg liker bare de rolige og fine sangene fra Opeth. Ikke når sangen varer i 10 minutter og begynnelsen er fin, plutselig kommer growl og heavy tromming. Kan noen liste opp ALLE de fine sangene fra Opeth? ^^ Blackwater Park, Damnation og Watershed har jeg kontroll over, men har ikke hørt noe særlig mer enn det.. Temabytter er jo en helt sentral del av prog Lenke til kommentar
gard. Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 TheMaister skrev: Prometherion skrev: Gojira tar prog tronen. IMO. Opeth next. Jeg liker bare de rolige og fine sangene fra Opeth. Ikke når sangen varer i 10 minutter og begynnelsen er fin, plutselig kommer growl og heavy tromming. Kan noen liste opp ALLE de fine sangene fra Opeth? ^^ Blackwater Park, Damnation og Watershed har jeg kontroll over, men har ikke hørt noe særlig mer enn det.. Temabytter er jo en helt sentral del av prog Nettopp! Derfor synes jeg egentlig at Gojira ikke er progressiv death metal. Heller litt sludge/groove aktig death metal eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå