Gå til innhold

Death Metal undersjangerne.

Tveity

Anbefalte innlegg

Mine favoritter:

Melodic Death Metal: Insomnium, Norther, Amon Amarth, Kalmah, In Flames. :love: *alle* :love:

Blackened Death Metal: Behemoth!!, Krisiun, Goatwhore, Belphegor.

Death Metal: Cannabis/Cannibal Corpse, Zyklon

Symphonic/Blackened Death Metal: Dimmu Borgir, Limbonic Art, Moonspell, Anorexia Nervosa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

insomnium, children of bodom (the old stuff), dark tranquillity, swallow the sun, omnium gatherum, cannibal corpse, norther, kalmah, dimension zero, eternal tears of sorrow, mors principium est, scar symmetry, soilwork og suidakra er noen av favorittene mine.

likte in flames men har enkelt og greit blitt gørr lei av de av en eller annen grunn. de gode gamle låtene er framdeles decent men spesiellt det siste albumet føler jeg er skikkelig sellout for å trekke til seg flere fjortiss emo kids. det er ikke det inflames som eksisterte før!

Lenke til kommentar
Mine favoritter:

Melodic Death Metal: Insomnium, Norther, Amon Amarth, Kalmah, In Flames. :love: *alle* :love:

Blackened Death Metal: Behemoth!!, Krisiun, Goatwhore, Belphegor.

Death Metal: Cannabis/Cannibal Corpse, Zyklon

Symphonic/Blackened Death Metal: Dimmu Borgir, Limbonic Art, Moonspell, Anorexia Nervosa

Jeg må si meg sterkt uenig i dinne klassifiseringer av disse bandene. Enkelte passer ganske enkelt ikke beskrivelsene som du har gitt de. Krisiun for eksempel. Det er da ingen black metal influenser i musikken deres. Om noe så er det teknisk eller brutal death metal, men ikke black. Og hvordan Dimmu og Anorexia Nervosa klarer å bli death metal klarer jeg ikke helt å tenke meg til. Hva som gjør de til death metal når de har så mange flere særegenheter som tilsier at det er black metal?

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at Spawn Of Possession er favoritten innenfor Death Metal, og nærmere bestemt Technical Death Metal. Fy faen så fett det er! De kommer med ny skive snart, og jeg gleder meg!

Et annet band jeg digger noe helt umennesklig er Bloodbath! Både med Tagtgren og Åkerfeldt på vokal, er dette noe av det feteste innenfor vanlig/brutal Death Metal.

Jeg er også stor fan av blant annet The Faceless, som er enda et fantastisk bra Technical Death Metal band. Riffinga og litt sånt kan minne om Tech Deathcore av noe slag, men i hovedsak er de Technical Death Metal.

Se filmen hos Youtube

Ellers er det jo Cannibal Corpse, Deicide, Nile osv. det går i hos meg.

Av den litt mer mildere typen Death Metal, hører jeg på ganske lite egentlig, men et av mine favorittband faller under denne sjangeren (og mange andre), nemlig Scar Symmetry. Helt fantastisk band! Med et unikt sound og en konge sisteskive, var de på vei opp til å bli noe veldig stort, men med vokalistbytte må de på mange måter begynne på nytt. Allikvel et kongeband!

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0
Jeg vil nok si at Spawn Of Possession er favoritten innenfor Death Metal, og nærmere bestemt Technical Death Metal. Fy faen så fett det er! De kommer med ny skive snart, og jeg gleder meg!

Et annet band jeg digger noe helt umennesklig er Bloodbath! Både med Tagtgren og Åkerfeldt på vokal, er dette noe av det feteste innenfor vanlig/brutal Death Metal.

Jeg er også stor fan av blant annet The Faceless, som er enda et fantastisk bra Technical Death Metal band. Riffinga og litt sånt kan minne om Tech Deathcore av noe slag, men i hovedsak er de Technical Death Metal.

Se filmen hos Youtube

Ellers er det jo Cannibal Corpse, Deicide, Nile osv. det går i hos meg.

Av den litt mer mildere typen Death Metal, hører jeg på ganske lite egentlig, men et av mine favorittband faller under denne sjangeren (og mange andre), nemlig Scar Symmetry. Helt fantastisk band! Med et unikt sound og en konge sisteskive, var de på vei opp til å bli noe veldig stort, men med vokalistbytte må de på mange måter begynne på nytt. Allikvel et kongeband!

Se filmen hos Youtube

Scar symmetry sangen du hadde minnet endel på power metal med litt growl vokal.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Er Scar Symmetry power metal nå? Haha!

Edit: Greit nok at de fleste vokalistene i samme sjanger som Scar Symmetry har en veldig monoton renvokal, men at Scar Symmetry sin vokalist har litt kraft i stemmen gjør da ikke musikken til power metal.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Dem er ikke Power Metal. Det er ikke vits å diskutere det engang. Selv om vokalen kan minne vagt om en Power Metal-vokal, så betyr ikke det at det faktisk er Power Metal. Det instrumentelle er jo helt klart innenfor Death Metal-spekteret, og da innenfor den melodiøse delen av denne sjangeren. Det er ingen tvil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Instrumentale er ganske likt Göteborg metal (Inflames, Dark tranquility, Soilwork osv, mens clean vokalen minnet om power metal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Er det noen som har hørt om Suffocation ?

Liker de 3 første fullengderene + "Despise the sun" mini skiva.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Fikk en del skiver i posten idag med bla Devourment - Unleash the carnivore , Flesh Consumed , Human Rejection .

Jævlig bra alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...