CypheroN Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er deathcore en undersjanger av death metal? I guess. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Blir vel det. Skjønner ikke helt hva folk ser i Deathcore, men.. Misliker vokalen i samtlige band jeg har hørt hvertfall, pluss at det er altfor kjedelig for min del. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Blir vel det.Skjønner ikke helt hva folk ser i Deathcore, men.. Misliker vokalen i samtlige band jeg har hørt hvertfall, pluss at det er altfor kjedelig for min del. Denne introduerte meg. Liker den litt enda. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Var helt grei den, syntes det ble litt kjedelig though.... Endret 8. mai 2009 av Osecia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen som liker Insidious Decrepancy? Lenke til kommentar
Tveity Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Har bare hørt Forsaken Defamation And Irreverence av dem. Kan ikke si jeg er så veldig imponert... Har sikkert noe å gjør med den rimelig mørke vokalen. Altså... dette er jo et varemerke i death metal, men det finnes da grenser... Men det er nå bare min mening Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Min favoritt sub sjanger av death metal er melodic death metal. Det startet med In Flames for 2 - 3 år tilbake, så ble det Dark Tranquillity. Etter en stund så fant jeg band som Mercenary, Raunchy, Norther, Scar Symmetry, Disarmonia Mundi og Raintime, som jeg fortsatt hører på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det begynte med melodic death ,så utviklet det seg til mer brutalt. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Det begynte med melodic death ,så utviklet det seg til mer brutalt. Hehe, samme her kan en vel si.. Men gikk vel mer over til å høre på black metal, foretrekker både lyden og vokalen, sånn generelt sett. S ynes at death metal blir litt for intenst å høre på etter en stund. Orker ikke alltid å høre på et helt album og sånt Eller, det er hvertfall sånn med Necrophagist. Nile og Death kan jeg høre på i lang tid. Endret 17. mai 2009 av Bob Dick Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Liker en del progressive band innen sjangeren, og noen melodiske. Rett-fram-death er jeg ikke så altfor glad i, selv om noen band bare _er_ grisefete. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det begynte med melodic death ,så utviklet det seg til mer brutalt. Hehe, samme her kan en vel si.. Men gikk vel mer over til å høre på black metal, foretrekker både lyden og vokalen, sånn generelt sett. S ynes at death metal blir litt for intenst å høre på etter en stund. Orker ikke alltid å høre på et helt album og sånt Eller, det er hvertfall sånn med Necrophagist. Nile og Death kan jeg høre på i lang tid. Jeg kan legge til at jeg har hørt endel black metal, men synest at de ble for mye pop og synth i black metalen. Ble rett og slett pisse lei. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det begynte med melodic death ,så utviklet det seg til mer brutalt. Hehe, samme her kan en vel si.. Men gikk vel mer over til å høre på black metal, foretrekker både lyden og vokalen, sånn generelt sett. S ynes at death metal blir litt for intenst å høre på etter en stund. Orker ikke alltid å høre på et helt album og sånt Eller, det er hvertfall sånn med Necrophagist. Nile og Death kan jeg høre på i lang tid. Jeg kan legge til at jeg har hørt endel black metal, men synest at de ble for mye pop og synth i black metalen. Ble rett og slett pisse lei. For mye pop? Da må du jaggu meg høre annen "black metal" enn Dimmu Borgir og Cradle of Filth! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Kan nevne de to du nevnte + Dødheimsgard, Satyricon, Ulver, Arcturus osv. Når jeg mente "pop", så var det melodi linjene. Må legge til at synthen ligger laaaangt fremme i lyd bildet og gitarene laaaaangt bak. Hør Devourment, så skal du faen meg høre en betydelig forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Melodic-death er min favoritt Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Melodic Death Metal. Det er rett og slett vakkert hvis det er spilt riktig. Se på Insomnium også Blackened Death Metal. MYE mer guffe enn vanlig Death og/eller Black. Behemoth - Krisiun osv Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Heller mer mot progresiv death metal som f.eks Opeth. Selv om det er kos å sette på f.eks Vader eller Bloodbath. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kan nevne de to du nevnte + Dødheimsgard, Satyricon, Ulver, Arcturus osv.Når jeg mente "pop", så var det melodi linjene. Må legge til at synthen ligger laaaangt fremme i lyd bildet og gitarene laaaaangt bak. Hør Devourment, så skal du faen meg høre en betydelig forskjell. Pop og synth i Ulver? Har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Lurte også litt på den der. I Arcturus og Satyricon er det litt synt, DHG har jeg ikke hørt nokk til å utale meg om. Men jeg har ikke hørt pop og synth i Ulver. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Deathcore går under ''core'' (emocore, deathcore, metalcore..osv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Lurte også litt på den der. I Arcturus og Satyricon er det litt synt, DHG har jeg ikke hørt nokk til å utale meg om. Men jeg har ikke hørt pop og synth i Ulver. Litt synth? Har du virkeligt hørt ulver. Kan legge til at de har kasse gitar og. Hva faen blir det neste,? fuglesang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå