stasomfaen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei, jeg kom akkurat på at jeg hadde kjøpt sånn alkoholfri drikke (ølaktige greier; Jever FUN og Kaliber Ghill filtered) som jeg fikk lyst til å smake... På den ene (Jever FUN) står det "Gradi sacc. 4,5% - Ext.sec.prim 4,4% (hva betyr dette?) og gikk ut på dato 03.02.07 og den andre med 0.05% og gikk ut på dato 27.04.07. Har datoen noe å si? Jeg har null peil. så bare spør for sikkerhetsskyld. Og skjønte ikke de tyske greiene som sto på den ene flaska, for det står ikke noe annet enn det som % der. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Bare for å spørre, snakk om denne flasken? http://www.jever.de/sites/jever_website/pr...0FUN&open=x Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, faktisk akkurat den : p Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Når du har spart det så lenge, så er det sikkert like greit å bare la være å åpne det. Kan ikke tenke meg at det smaker noe godt etter så lang tid ;p Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det har sannsynligvis ikke noe å si at de har gått ut på dato. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Produsenten tilsetter vel gjærstopp som dreper all gjæren....Tviler på at det vil gjære noe meir =) Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 oki ^^ Var bare veldig usikker : p men takker Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Når du har spart det så lenge, så er det sikkert like greit å bare la være å åpne det. Kan ikke tenke meg at det smaker noe godt etter så lang tid ;p Tuborg som har stått lagret i jodkjelleren på hytta i et år over tiden, smaker utrolig digg. Enten er det bare meg, eller så smaker det faktisk bedre enn "vanlig". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Tror nok alkohol kan oppbevarest. Det kan iallefall hjemmebrygga vin. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Enten er det bare meg, eller så smaker det faktisk bedre enn "vanlig". Dårligere kan den jo vanskelig bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå