bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Test hver enkelt del i en annen maskin, så finner du fort ut hva som er galt Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Skal prøve ut noen gamle deler etterpå.. Men først fremst vil jeg fortelle om at jeg fikk litt kontsakt med pcn nå, den starta og begynte og telle minne osv, men plutselig hang det seg igjenn, under kan dere se hva som kom opp. Ut i fra dette vil jeg tro at det ikke er prosessoren eller rammen det er noe galt med?? Noen som blir litt klokere av dette??? Main Prosessor: amd athlon xp 1800+ Memory testing:524288k ok DRAM Clock For DDR 333 primary master: None primary slave: None Secondary master: maxtor..... Secondary slave: None Floppy Disks fail (40) CMOS Checksum error - Defaults loaded mvh lars Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Dersom det er et MSI kort du har, fulgte d da med en brakett med d-leds på? Msi brukte dette før, men eg veit ikkje kva dei gjer nå. Isåfall: Har du koblet til disse og evt. kva kan dei fortelle. Har benytta meg av desse eit par gonger. Hadde også eit tilfelle her om dagen då eg skulle overklokke litt og vart litt vel dristig. Resultatet blei det same som du opplever nå. Pc'en slo seg på, men alt forblei svart . Tok då ut cpu'en og satte den inn igjen. da virka ting som det skulle :smile: Ser også ut til at floppydisken din ikkje er skikkelig tilkopla, men d skulle ikkje ha noko å seie i dette tilfellet. Dersom d er minnet det er feil på, eller at dette ikkje er monteri orntli i skulle du fåt eit par kraftige pipelydar. dette gjeld også skjermkortet. Tippar at det er cpu'en eller hovedkortet d er noke galt med. Ta ut cpu ein gong og sjå på den. Du skriv også om svidde kontaktar på d gamle kortet ditt. Ville definitivt kikka på Psu også. Kan være at den ikkje gir rett eller stabil nok spenning. Skal ikkje så mykje til med slikt utstyr. Anyway får du ha lykke til Lenke til kommentar
bambam Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvorfor står harddisk som secondary master og ikke primary? Tror ikke dette har noe og si. Bare prøv og bytt ut del for del i en "fungerende" maskin, så finner du ut hva som er galt. Etterpå kan vi hjelpe deg mer :wink: Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Har ikke prøv å bytte ut så mange deler ennå, har derimot satt inn D-BRACKETEN som følgte med hovedkortet. Bracketen har 4 leds som lyser, måten disse lyser på forteller meg at det er noe feil med rammen tror jeg. POST prosessen stopper på Memory Detection Test. det står følgende i hovedkort boka. ------- Memory Detection Test - Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly ------- Noen som har vert bortig noe med dette?? Rammen slkulle vel ikke vere ødelagt allerede alt er jo nytt. Har prøv alle 3 ram plassene. En gang i blandt funker pcn hvis jeg restarter mange nok ganger, da finner den rammen i windows, og det ser ikke ut til at det er noe galt!! Noen som har peiling på hva som kan værra galt??? :-? :-? Lenke til kommentar
JanA Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Kanskje du ikke har kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
stianlerd Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har du husket å koble til begge strømkablene på hovedkortet, starter ikke uten den lille fire pins strømkontakten Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Er ikke den bare på Intel hovedkort? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Er ikke den bare på Intel hovedkort? ikke nå lengere gitt.... aner ikke hva AMD skal med den, men det er jo en annen sak. Det er jo tross alt en 12v tilkobling (Om jeg ikke tar alt for feil), og det brukes jo sjeldent sålenge det ikke er snakk om vifter eller eksterne ting som krever store spenninger... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Prøv for moro skyld å klokk ned cpuen til 12-1300mhz neste gang du kommer inn i biosen. Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 klokka ned til 1000 mhz første gangen jeg kom inn i bios for noen ujker siden... og har koblet til alle strømkontakter til hovedkortet :-? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Er ikke den bare på Intel hovedkort? ikke nå lengere gitt.... aner ikke hva AMD skal med den, men det er jo en annen sak. Det er jo tross alt en 12v tilkobling (Om jeg ikke tar alt for feil), og det brukes jo sjeldent sålenge det ikke er snakk om vifter eller eksterne ting som krever store spenninger... Hvis du klokker mye, er den 12v- kontakten hendig. Da varierer ikke strømmen så mye, og cpu går som smurt. Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 ikke fått det til prøver ennå... tenke jeg sender inn rammen og hovedkortet igjenn med beskjeden ødelagt!! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har du sett på di messingsakene som står bak hovedkortet?for meg hørres det som som den kortslutningen jeg hadde den gangen.Problemene du beskriver virker svært like. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 har vert borti at rammen ikke birker ja. hk-et bøyde seg og rammen fikk ikke kontakt på midten. jeg brukte viskelbiter under hk. da virka det. det var et msi hk det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå