Gå til innhold

[Løst]Nytt x58 hovedkort - ikke behov for overklokking

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal oppgradere en maskin med X58 hovedkort+prosessor+minne. Har trålet all verdens tester og nettbutikker uten å komme helt i mål. Utfordringen er at de fleste tester fokuserer på overklokkingsegenskapene. Personlig er jeg ikke veldig opptatt av dette. Det som er viktig for meg er:

1. Stabilitet

2. Layout

3. Temperatur-egenskaper

4. Mange SATA-kontakter

5. Vifteløst

Jeg er heller ikke opptatt av muligheter for flere skjermkort, da maskinen skal brukes til videoeditering - ikke spilling. Det bør være god plass rundt PCI-e slotene da jeg skal ha inn et HW-raidkontrollerkort med passiv kjøler... Jeg skal legge inn 12GB minne.

Noen gode anbefalninger?

KA.

Endret av gullfaks1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Gigabyte er en av de store, men har noen skikkelig dårlig erfaringer med 2 tidligere kort. "Beta-bioser" som gå feil lesning av temp og hele maskinen gikk i blått stadig vekk. Uansett, ser det ut til å ha godt med SATA-porter.

Et spørsmål jeg føler blir stadig mer relevant er om gevinsten er stor på å kjøpe X58 i forhold til P45/X45? De sistnevnte kortene ligger lavere i pris, og overklokking er som sagt ikke veldig viktig. Har noen gjort seg opp meninger om ytelseforskjellene på de 2 ulike generasjonene HK?

KA

Edit:

Lukker denne og legger ut en ny tråd med generell vurdering av X58 vs P45

Endret av gullfaks1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...