Larsenio Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Oi, dèt var en skrudd tittel! Bildet er tatt for en time siden. Snøsmeltingen går ikke så raskt overalt her oppe, men disse tre (èn and kommer inn for landing like ved svanene) fant et vannhull og en rasteplass. Dette paret hekker her i denne lille sumpa år etter år, og jeg gleder meg til lengre ut på våren når ungene kommer. Skal nok finne meg en plass litt nærmere da. Exif: 1/15 sekund lukker ISO 100 f/8 55mm brennvidde Stativ Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Som du selv påpeker er motivet alt for langt unna til at dette bildet kan bli severdig. Syns du ikke hadde en ordentlig teleobjektiv. Hvorfor har du brukt f/8? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 f/8 er brukt for å få mest mulig i fokus. f/3.5 hadde jeg brukt om jeg skulle fokusere på gresstustene i forgrunnen. Dumt at du ikke syns det var severdig, men jeg hadde vel på følelsen at det ikke kom til å bli veldig godt mottatt, da jeg ikke har teleobjektiv eller hadde vadebuksa tilgjengelig Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Men hvorfor få alt i fokus? Er det ikke svanene som skal være i fokus? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg skjønte raskt at avstanden var for lang, så jeg satset heller på å få med litt forgrunn og en litt rett komposisjon slik at det heller ble et helhetlig naturbilde istedetfor bare svanene; derav tittelen Men jeg lyktes nok ikke veldig, ser det ut til da. Ingen flere som har innspill? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Klarte og få emnetittelen til og likne på "Hengepupper" Skuffelsen var derav stor når jeg klikket meg inn.. Endret 2. mai 2009 av S.Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå