bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei! Jeg skal kjøpe meg nytt lydkort! Nå er jeg grådig lei SoundBlaster 5.1 L!ve Jeg har sett på disse kortene -> Audigy2 -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Fortissimo -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Jeg har et 2.1 høytaler system, men går kansje til innkjøp av et 4.1. Hva bør jeg kjøpe? Bør ikke koste over 1 500,-, men denne gangen skal det bli skikkelig lyd. Skal brukes til spilling, musikk og film. Mvh Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har et 2.1 høytaler system, men går kansje til innkjøp av et 4.1. Hva bør jeg kjøpe? Bør ikke koste over 1 500,-, men denne gangen skal det bli skikkelig lyd. Skal brukes til spilling, musikk og film. Lydkort i extrem-klassen er definitivt ikke Audigy2, Fortissimo, Terratec, etc.... Du finner dem her! RME og Delta1010 er ganske gode kort... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 heh, ble litt dyrt det Hva er best i 1500,- klassen? for og si det slik Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Synd og se at ingen vil/har meninger om dette Lenke til kommentar
audunr Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Begge de kortene du nevner er anmeldt mange steder, blant annet på Tom's hardware guide, www.tomshardware.com Konklusjonen ser ut til å være (uten at jeg har prøvd noen av kortene) at du får det du betaler for. Slik er det svært ofte. Audigy2 er dyrest, men best, Fortissimo er billig og bra. At du ikke får svar i løpet av de to første timene bør du ikke ta så tungt. MVH Audun Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har et 2.1 høytaler system, men går kansje til innkjøp av et 4.1. Hva bør jeg kjøpe? Bør ikke koste over 1 500,-, men denne gangen skal det bli skikkelig lyd. Skal brukes til spilling, musikk og film. Lydkort i extrem-klassen er definitivt ikke Audigy2, Fortissimo, Terratec, etc.... Du finner dem her! RME og Delta1010 er ganske gode kort... hoho! rack monterbart lydkort! Lenke til kommentar
Vegeta Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 kansje litt dyrt men er absolutt hvert penga ! http://www.soundblaster.com/products/audig...y2_platinum_ex/ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 hoho! rack monterbart lydkort! Alt utstyr som kan rack-monteres er bra! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 bambam: De aller fleste lydkort i dag er faktisk veldig bra. Egentlig uanz hvilket kort du kjøper er det det du kobler det til som bestemmer utfallet. Kjøp et greit lydkort som ikke bruker mye maskinressurser, samt har digital lydutgang. Alle SB Live! 5.1 har det, dog kun gjennom minijack. Platinum kortene har også optisk digital-utgang. Hvis du noen gang kjøper deg digital surround-forsterker er digital-utgang et must (det kan forsåvidt hende du har det allerede... ) Hvis du har Live! 5.1 og pc'n ikke er i nærheten av anlegget, dropp nytt lydkort og kjøp heller 5.1 lydsystem til pc'n. Mulig andre produsenter lager mye bra lydkort, har ikke testet dem. Jeg koblet pc'n min inn på surround-anlegget mitt med coaxial digital-kabel, lyden ble helt konge. Jeg bruker Live! 5.1 Player + surround-anlegg til 100K+ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 godt alternativ: http://www.xbitlabs.com/articles/multimedi...c-aureon71.html fås på komplett Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 bambam: De aller fleste lydkort i dag er faktisk veldig bra. Egentlig uanz hvilket kort du kjøper er det det du kobler det til som bestemmer utfallet. Kjøp et greit lydkort som ikke bruker mye maskinressurser, samt har digital lydutgang. Alle SB Live! 5.1 har det, dog kun gjennom minijack. Platinum kortene har også optisk digital-utgang. Hvis du noen gang kjøper deg digital surround-forsterker er digital-utgang et must (det kan forsåvidt hende du har det allerede... ) Hvis du har Live! 5.1 og pc'n ikke er i nærheten av anlegget, dropp nytt lydkort og kjøp heller 5.1 lydsystem til pc'n. Mulig andre produsenter lager mye bra lydkort, har ikke testet dem. Jeg koblet pc'n min inn på surround-anlegget mitt med coaxial digital-kabel, lyden ble helt konge. Jeg bruker Live! 5.1 Player + surround-anlegg til 100K+ For 1500 kr får du et nytt hk! Hvorfor ikke kjøpe et nforce2-basert hk? Da får du bra lyd med på kjøpet, i tillegg til et stabilt og rask hk. Dessuten så egner nvidia soundstorm seg mye bedre enn Audigy (eller noen andre) til å koble til en surround-forsterker. Du får iallfall 5.1-lyd og ikke wannabe surround (2.1 mikset opp til Pro Logic) som med Audigy (for det er liksom ikke nødvendig i Creatives øyne). Digitalutgangen på alle soundblaster-kortene er bare i stand til å sende ut et "ferdig" ac3-signal eller digitalt PCM. Lenke til kommentar
radix Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg anbefaler deg å satse på et Terratec-kort. Jeg har aldri sett en dårlig anmeldelse av noen av deres lydkort. Selv har jeg Terratec DMX 6Fire, som er fantastisk. Det slår Audigy1/2 lett i alle lydkvalitets-tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå