baat Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei, min Jonhson utenbordsmotor er fra 1997, og har litt startproblemer. Plutselig en dag var det ingen verdens reaksjon fra den. Jeg startet den med startkabler, og kjørte den på land. Før problemene startet, ble startmotor og tenningslås byttet. alle plugger på tenningslåsen er skjekket nylig, og de fungerer. Den røde ledningen fra batteri til tenningslås hadde et brudd, og er nå byttet ut. Etter at vi byttet ut ledningen, fikk vi reaksjon fra motoren. Da begynte det å klikke i releet når vi vrir om nøkkelen, men ingen videre reaksjon. Noen som har tips om hva som kan være problemet? Jeg skal skjekke om jeg fortsatt kan starte motoren med startkabler, i løpet av få dager. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Alpha-dog Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Kanskje den bare var litt sur? Har lite peil nå så vennligst forstå: du har elektrisk tenning ikke sant? Prøvd å snorstarte den? OT: er ikke evinrude og jonson slått sammen nå? Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Se over ledningene på starteren også.. Høres ut som det er noe gale med innslaget ditt. Prøv gjerne å kortslutte starteren manuelt. Lenke til kommentar
baat Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har el-start ja. og Johnson er vel kjøpt opp av Evinrude eller noe lignende. Fikk heller ikke start ved å trekke den igang med snor. - Kortslutte starteren manuelt? How to do? - Galt med innslaget? Lett eller vanskelig å fikse? Takk for kjapp respons! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 *snip*Da begynte det å klikke i releet når vi vrir om nøkkelen, men ingen videre reaksjon. Jeg skal skjekke om jeg fortsatt kan starte motoren med startkabler, i løpet av få dager. Takk på forhånd Klikke gjør det ved lite strøm. Så om du fikk start ved startkabel-bruk og annet batteri, så må du sjekke spenninga på batteriet til båten. Evt om strøm er ok, så sjekk at starter svirer lett/normalt ved startkabel-bruk. Mvh kenneth Lenke til kommentar
baat Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Hei, nå prøvde jeg for litt siden å starte motoren med startkabel fra batteriet (+) til startmotoren, da chinner motoren uten problem. Noen som vet hvor problemet ligger da? Har du noen tips Oreo? Takk igjen Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det kan jo høres ut som problemet ligger i selve kabelen da? Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hadde nesten samme problem som deg, båt ville ikke starte - Kom klikkelyd når jeg vridde om tenningen. Problem; Sikring i motor var gåen! Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Da ligger nok problemet, som vbjornevik sier, i kabelen din fra batteri til starter.. Er mulig det er koblingen din som er irret også.. Puss den med sandpapir, og smør den inn i grease og prøv på nytt.. Dersom det ikke virker, bytt kabel, og du skal se det virker! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Responsive, tviler på at det er slik i dette tilfellet, i og med at han fikk start på motoren. Lenke til kommentar
baat Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 OK, jeg har skjekket at alle sikringer fungerer, så jeg tror de skal være bra. Tusen takk for tips Oreo, skal prøve, og håper på det beste! Oppdaterer når ny status finner sted. Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Responsive, tviler på at det er slik i dette tilfellet, i og med at han fikk start på motoren. Hm, rart siden jeg fikk start på den ved å ta en ledninge fra *husker ikke navnet* til starteren inni motoren, altså. Forbi sikringen som går FØR starteren. Få som sikkert skjønte hva jeg skrev, men vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
baat Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Oppdatering: Målte oss frem til at kabelen fra batteri til relè ga alt for lite strøm. Erstattet denne med ny, og motoren startet Problemet er løst og båten er på fjorden igjen, takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå