bjrang Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 har noen erfaring med dette? jeg har en nå en xp 2100+ med denne vifta,og den ligger på 60grader.. kan bli litt varmt med 2500+ da.. men noen som har prøvd dette ? kan dette fungere. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 det første du burde se på er om du har palominio kjerne eller T-bred kjernen. En xp 2100+ palominio er mye varmere enn en 2500+ T-bred så om du kjøper en 2500+ og setter der vil temperaturen synke (hvis 2100 din er palominio da) jeg kjører en xp 1800+ som er klokket til 1728MHz 1.85Vcore og denne er noe varmere enn en orginal 2100+ palominio. mere kan jeg ikke svare på hvis jeg ikke vet hviket kabinett du har og hvor mange vifter du har o.l. Lenke til kommentar
bjrang Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 takk er thoroughbred jeg har.jeg har chieftec matrix tower, med to vifter bak.husker ikke helt hva de heter og sånt.er med led 8) de kjøler ihvertfall. Men skal nok prøve dette.takk for svar igjen Lenke til kommentar
rogerhauan Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Kjører en Silent Twin på min Palmino xp2100, cpu`en ligger rundt 47grader uten belastnig. Med max belastning blir cpu tempen 54-56 grader, noe som går an å leve med. :o 60 grader er ALT for mye på en cpu. Som dere kanskje vet er cpu`en bygd opp av flere millioner(!) transistorer (i teorien), og når cpu når 60 grader begynner en kjedereaksjon i kjærnen, noe som kan føre til lavere hastighet eller i verste fall at den blir ødelagt. Hardware: nå må det sies at jeg har sinnsykt med kjøling i kabinettet, 5 kabinettvifter. Amd xp2100 2x40gigg IBM Raid 1x15gigg caddy 1xPlextor scsi brenner 1xSamsung DVD-spiller (for noe møkk) Abit KG7-Raid Hovedkort POV GeForce4SE grafikk-kort Chiftec Black Dragon tower (veier noen kilo for mye) Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 60 grader er ALT for mye på en cpu. AMD cpuer takler fint 60 grader begynner ikke å gå galt får 70-80 grader Lenke til kommentar
Taarec Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har Silent Twin på en XP2500+ Barton og et EpoX EP-8RDA+. Idle er på rundt 40grader og i bruk rundt 45 grader. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Kjølepastaaa!!!!!! har du brukt den som følger med silent twin??? den er ikke den beste men den gjør jobben. pass på hvor mye kjølepasta du har på kjernen til cpu, et tynt lag er det beste! men hvordan har du klart å få den cpu til å ligge på 60*C????? Du må passe på at disse to viftene blåser samme vei!! og at de blåser ut av kabinettet siden de står plassert bak i kassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå