Gå til innhold

BK :Not that cute..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å provosere fram støy på 200 ISO. Det er bare å undereksponere et par tre trinn.

 

Men det som blir diskutert her er ikke støy. Det er kornete tegning av ute av fokus områder. Et optisk fenomen, som kan ligne på støy for et utrent øye, men som har ingenting til felles med støy.

 

Når det gjelder bildet så sitter det tekniske. Og det å befinne seg såpass nær en hoggorm står det respekt av. Jeg ville aldri gjort det, men så er jeg allergisk, går nesten i koma av myggstikk ;)

 

Lurer litt på komposisjon og utsnitt. Tror jeg ville foretrukket mer luft oppe. Noe som antyda en mulig fluktvei for krypet. Slik du har fanga det, er det fanga i billedruta, om du skjønner hva jeg mener. Om du ikke trekker deg tilbake, har det kun et handlingsalternativ igjen, nemlig å avvente, og eventuelt hogge. Sånn som jeg leser bildet. Du har altså i mine øyne avbilda din interaksjon med dyret, ikke dyret i seg selv.

 

Men dette er kun en smakssak, og avhenger selvfølgelig av hva du vil formidle med bildet.

Lenke til kommentar
Lurer litt på komposisjon og utsnitt. Tror jeg ville foretrukket mer luft oppe. Noe som antyda en mulig fluktvei for krypet. Slik du har fanga det, er det fanga i billedruta, om du skjønner hva jeg mener. Om du ikke trekker deg tilbake, har det kun et handlingsalternativ igjen, nemlig å avvente, og eventuelt hogge. Sånn som jeg leser bildet. Du har altså i mine øyne avbilda din interaksjon med dyret, ikke dyret i seg selv.

 

Slike dype tanker har jeg sjelden med mine bilder Tim :) Jeg prøver å formidle selve dyret, gjerne med så mange detaljer som mulig.. Altså dyret i fokus. Vise hva som kjennetegner dyret, i dette tilfellet er det hoggormens røde øyne. Ang komposisjon, så kan jeg vel være enig at noe mer luft i overkant kunne hjulpet - men muligens av samme dype grunn som deg :)

 

Hoggormen hadde rom nok til stikke inn i einerbusker/brake - men valgte å "stand his ground" - noe som er ganske sjelden. Jeg er ofte ute på reptilsafari i marka, så jeg føler vel jeg har grei kontroll på hvem/hva/hvor ang hoggorm (og reptiler generelt mtp hva jeg tar bilder av oftest)

Lenke til kommentar
Slike dype tanker har jeg sjelden med mine bilder Tim :) Jeg prøver å formidle selve dyret, gjerne med så mange detaljer som mulig.. Altså dyret i fokus. Vise hva som kjennetegner dyret, i dette tilfellet er det hoggormens røde øyne. Ang komposisjon, så kan jeg vel være enig at noe mer luft i overkant kunne hjulpet - men muligens av samme dype grunn som deg :)

 

Hoggormen hadde rom nok til stikke inn i einerbusker/brake - men valgte å "stand his ground" - noe som er ganske sjelden. Jeg er ofte ute på reptilsafari i marka, så jeg føler vel jeg har grei kontroll på hvem/hva/hvor ang hoggorm (og reptiler generelt mtp hva jeg tar bilder av oftest)

Fair enough :)

 

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at du har mer greie på disse krypene enn meg. Jeg holder meg som sagt på respektfull avstand. Jeg formidla bare de tankene ditt billedspråk ga meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...