Gå til innhold

Nettverkskort, bedre programvare ?

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med stabiliteten på nettverket i det siste. Byttet nettverkskort pga det gamle ikke gikk å innstallere etter å koblet det fra den gamle maskinen.

Windows nettverkstilkobling "greierne" sier at den er veldig bra hele tiden (5 av 6 på signal styrke). Men når jeg er inne i spill som world of warcraft og Call of duty, så ligger jeg på høy ms i wow, og den sliter med å holde oppkoblingen til Call of duty.

Hadde ikke noen problemer med nettverket til noen av disse spillene når jeg brukte mitt gamle kort, og i teorien skal mitt nye kort være mye bedre.

Nettverkskortet jeg bruker nå heter: Gigabyte GN-WP30N 802.11n PCI-E WLAN CARD

Finnes det noen slags nettverksboosting program evt nettverkskortboosting?

og finnes det et program som viser styrke på nettverkskort hele tiden (noe ala de ASUS programvarene; ASUS Smartdoctor, AI suite, EPU 6-Engine) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes ut som et driverproblem. Hvilket OS kjører du ? Hvordan er pingen på f.eks google.com ?

kjører Windows Vista 64-bit home edition.

vet ikke hvordan jeg får opp pingen for vanlige nettsider : \

fartsmålern fra itavisen.no viser: 4 260 kbps

Endret av xcentro
Lenke til kommentar
du kan åpne kommandoline å skrive:

ping www.google.com

Hvis måleren på itavisen måler linja di som kjapp, og du ikke har problemer med stabiliteten ellers, kan det jo være serverne du spiller på ?

Har ikke flere gode forslag :cry:

76ms på www.google.no

Serverene i begge spillene er stabile og har ikke hatt noen problemer med før. Så har ingen anelse. Vurderer å kjøpe et eksternt nettverkskort for å teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...