Gå til innhold

[Løst]Ulovlig med egen Webserver?

Anbefalte innlegg

Hei, har en lite brukt macbook pro 2008 modell som jeg tenkte jeg skulle gjøre om til en webserver siden apple sine datamaskiner, har "built-in apache server" og man trengte ikke å gjøre mer en å slå på fildeling og åpne port 80 for å få alt til å gå som det skulle, men her om dagen leste jeg på et forum at det var ulovlig å ha en webserver hvis du ikke betaler ekstra for det, altså å kjøpe Business bredbånd eller noe i den duren..

Spørsmålet mitt er som følger: kan jeg fortsette å hoste hjemmesida mi? eller er det jeg driver med ulovlig -.-..

Takker for svar på forhånd.

-iLoveAsus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er litt forskjellige policy fra isp til isp, de fleste har ikke noe imot det men oppfordrer ikke til det og de fleste vil heller ikke hjelpe deg sette opp server.

Webserveren er på plass (hvis man kan kalle det en webserver.. det er bare en macbook pro som står i hjørnet med en Nettverkskabel i) og siden funker (toreinaronline.tk hvis du vil se, det er egentli et skoleprosjekt) men har ringt opp til Ventelo, men de kunne ikke gi meg noe eksakt svar... noen som vet om Ventelo/bluecom har noe imot dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallais!

Kan hive inn min mening her siden jeg jobber på Ventelo bedrift (ikke privat) Og har litt mer erfaring ang webservere på bedrift biten.

Det er helt greit for kunden om han har server FTP/web på linjen sin, det er opp til kunden selv and hva han disponerer linjen sin til, så lenge det er lovlig, og følger lovens rammer.

Kunden har selv ansvar for serveren osv. Om det skal være at kunden for eks spammer fra denne serveren, og vi får en abuse henvendelse fra en annen leverandør vil kunden få beskjed om dette, og hva slags IP adresse som spammer eller andre kategorier som faller in under abuse. Kunden vil også få beskjed om hva slags abuse det går ut over, og vi har åpen dialog med kunden hva kunden kan gjøre for at dette ikke skal skje igjen.

Om du får en abuse henvendelse som fører til at linjen din blir stengt ned 1 gang vil kunden kun få advarsel. om dette skjer 3 ganger vil kunden bli fakturert 500,- INK. MVA Dette er ikke for at ventelo skal dra nytte av kunden, men rett og slett et straffe gebyr.

Til slutt kan jeg også informere at port 137, 138, 139, 445 pga angrep fra Conficker som kjører via disse.

Div spørsmål kan du sende på PM, så skal jeg få svart på de fortløpende.

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...