Gå til innhold

Fotografering i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Jeg skal fotografere i en konfirmasjon i morgen og er derfor ute etter litt tips. Jeg skal fotografere fra seremonien i kirka, jeg skal ta takkekortbilde utenfor, og jeg skal dekke litt av festen hjemme hos konfirmanten. Er i besittelse av en Canon EOS 30D, en Canon EOS 350D, en 18-55mm, en 50mm 1.8, en 70-300mm og en 28-135. Alt av tips og erfaringer om alt fra innstillinger til objektivvalg mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotograferte en barnedåp for noen uker siden så jeg kan komme med litt av mine erfaringer rundt denne da.

I kirken brukte jeg mitt Tamron 17-50mm. Jeg måtte vel aldri under 28mm, så ditt 28-135mm kan være et naturlig valg her. Anntar at det er objetkivet med IS du har, så det burde gå bra til tross for at det kan være begrenset med lys. Om du skal ta et større gruppebilde og ikke kommer langt nok i fra kan 18-55mm være grei å ha i sekken, men jeg tror ikke du vil få bruk for den.

28-135mm burde kunne gi deg tette portretter også, men til selve takkekortet tror jeg du vil få mest nytte av 50mm'ern. (Med mindre du tenker ett tett utsnitt av bare ansiktet.)

Ellers kan du ta en titt her for gode tips: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1101534

Og lykke til :)

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Gjorde deet samme i går,tok ikke høyde for at det var flere en meg som skulle fotograferte.

Rigga meg til helt oppe ved prekestolen for og ta bilder når konfirmantene gikk opp mittgangen.

Når dem kom inn døra ble hele mittgangen fylt av folk som skulle fotografere,så jeg måtte bare gi opp akkurat det.Det går an og gå opp på balkongen men da får du bilder i fugleperspetiv.

Du kan prøve og finne en plass helt innerst i kirka ved altret så du har mulighet til og ta bilder når respektive konfirmant står foran presten.Det jeg gjorde var og gå ut litt før og tok endel bilder når konfirmantene var på vei ut.

Jeg tok ikke med eksten blits,det for og ikke forstyrre konfirmasjonen men det ble blitset hele tiden og overalt.Så har du en ekstern blits så bruk du den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...