Elefantmesteren Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 har tenkt å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10390 til konfirmasjonen, og har et par spørsmål. pcen skal hovedsakelig brukes til internett, msn, spill og bildebehandling. spørsmål 1. hvor nødvendig er et lydkort? bør jeg kjøpe et, eller spare 500kr? spørsmål 2. under "konfigurer" kan jeg velge en AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed prosessor istenedfor den standar AMD Phenom II X4 920 125W, AM2+, 8MB Cache, 2,8Ghz, Boxed prosessoren. denne koster 210kr mindre, og eneste forskjellen jeg ser er at den har 0.2 GHz MER? er det noe annet som er forskjellig, eller bør jeg kjøpe den billigste? og har dere forslag til stol og bord å ha pcen på? noen andre tips? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 [1] Det kommer alt ann på hva slags lydkort som blir valgt. Et lydkort som Creativer X-Fi eller Asus Xonar er i lydkvalitet bedre enn integrerte lydkort. Dog for å kunne benytte denne økningen i lydkvalitet, så trenger du også høytalere som er gode nok. Så om du sitter med mellomklasse høytalere, så vil jeg si det ikke er nødvendig med ekstra lydkort. [2] Når det gjelder CPU, så er AMD Phenom II X4 940 Black Edition et soleklart valg. Denne er både raskere og Black Edition vil si den er bedre og enklere å overklokke. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed [info] -207.52 hvorfor er den billigere en 920? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå