Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

" Spør pick up artistene " på kvinneguiden..


Anbefalte innlegg

Haha, morsom tråd.

 

Betegnelsen PUA har nok et litt negativt stempel hos de fleste, mest hos gutter som ikke kan det antar jeg. Men noen velger å være god i sjekking, andre god i andre ting.

Nå er ikke de to guttene der noe særlig prakteksempel, mer et velpassende stereotypisk bilde på PUAs. :wee: Morsomt at de erklærer seg proff som 20- og 17-åringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tråd. Nesten like underholdende som kvinnelogikk-tråden. :p

 

Totalt amatører er de ikke. Men de virker som darksiders/valuetakers. For de som ikke vet hva innebærer så er de "the bad guys" innefor pickup. Jeg liker the game (ikke boken!) men jeg er 150% lightside/valuegiver.

 

TVA_Oslo er sosiopat.

 

Jeg liker hvordan han sier at de har holdt på så lenge at de ville hatt mastergrader hvis det fantes grader innenfor pickup. Litt som å si "jeg har holdt på med pickup siden jeg var 12!".

 

Mest ironisk er det vel å være pickup artist som ikke lovlig kommer inn på utesteder.

Lenke til kommentar

De virker ikke særlig oppegående. De er medlem av en hemmelig sekt, vet hvordan kvinner tenker, de liker å ha sex på do og presterer å kalle kvinnene på kvinneguiden for huletroll. Alt dette på første side.

 

Dette skal jeg kose meg med i kveld.

Lenke til kommentar
Om man kun er ute etter et ligg og selvhevdelse så er det sikkert fint, men jeg er ute etter noe mer enn en PUA'er, ergo er det ikke videre positivt i mine øyne. Om man er på samme linje så ser jeg ikke noe galt i det nødvendigvis, jeg bare skjønner ikke vitsen, enkelt og greit. Virker svært kaldt og meningsløst, men det er meg. Og derfor har jeg også en kjæreste.

 

Hvorfor er ikke PUA noe fint hvis man er ute etter noe mer enn et ligg? Hvorfor er det negativt å lære seg å sosialisere bedre med kvinner slik at man faktisk kan finne en kvinne som er "rett" for deg, og deretter vite hva du skal gjøre for å ikke miste hun?

 

Hvorfor ser du etter noe mer enn en PuA? Mener du at du ikke kunne ha vært sammen med en gutt hvis du fant ut at han hadde drevet med selvutvikling (noe PuA i bunn og grunn er), eller at alle PuA's kun er ute etter ligg?

 

Hvis det er det første så er det egentlig du som er negativ, ved å dømme en fin kar du nettopp har møtt pga han har drevet med selvutvikling. Er det det andre så tar du nok feil. Det finnes nok av folk som bruker PuA til å kunne finne drømmedama.

 

Kaldt og meningsløst? En viktig ting de fleste ordentlige PuAs mener er at man skal etterlate jentene bedre enn man finner dem. Man skal respektere dem. Man skal ALDRI lyve til dem for å få seg et ligg. Man skal alltid være klar over hensiktene sine. I mine øyne ser det ut som at en jente har bedre av å bli sjekket opp av en PuA som klart viser hva han vil med hun, og er ærlig, i motsetting til en random kar som later som at et forhold er i utsikten men forsvinner fort som faen etter de har knulla.

 

Den meningsløse delen er det virkelig ikke vits å argumentere for, det blir bare dumt.

 

At du har en kjæreste har vel egentlig ingen ting med dette å gjøre...

 

Selv om PuA kun var for å få seg masse ligg (noe mange bruker det til), så sier jo du "Om man kun er ute etter et ligg og selvhevdelse så er det sikkert fint". Da kan du jo ikke mene at PuA i seg selv er negativt, bare at du det er du ute etter noe mer... Dvs en PuA som kun er ute etter ONS ikke er noe for deg. Men som TVA skrev i den kvinneguiden så sier han jo at han faktisk screener etter de damene som er ute etter det samme som han.

 

PuA er ikke bare sleipe sjekkereplikker og punktvise guider til hva du skal si og gjøre. Det er ikke slik at man går rundt med en jukselapp i baklommen lenger. I dag er hovedfokuset på det som kalles "natural game". Det at man skal være seg selv, men være klar over hva som tenner en jente.

 

f.eks. er du interessert i datamaskiner så fortsett å være det. Gjerne fortell det til jentene også. Men i steden for å prøve å skjule det eller skyve det vekk fra deg så skal du snakke om det lidenskapelig. Vise at du er selvsikker nok til å faktisk være ærlig med deg selv.

 

(Nå har jeg ikke lest hele kvinneguiden tråden)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke PUA noe fint hvis man er ute etter noe mer enn et ligg?

Øhm, hvis du ser hva jeg skriver i forrige innlegg, så skriver jeg faktisk;

Om man kun er ute etter et ligg og selvhevdelse så er det sikkert fint
.

 

Hvorfor er det negativt å lære seg å sosialisere bedre med kvinner slik at man faktisk kan finne en kvinne som er "rett" for deg, og deretter vite hva du skal gjøre for å ikke miste hun?

Jeg har da ikke sagt det? Jeg sa bare at det ikke virker positivt for meg, men det betyr ikke at trenger å være negativt for andre.

Hvorfor ser du etter noe mer enn en PuA? Mener du at du ikke kunne ha vært sammen med en gutt hvis du fant ut at han hadde drevet med selvutvikling (noe PuA i bunn og grunn er), eller at alle PuA's kun er ute etter ligg?

På meg virker det som PUA'er kun er ute etter et ligg ja, ergo er det ikke noe jeg ser etter. Om en gutter driver med selvutvikling på den ene eller annen måten, så skal ikke jeg dømme han for det, men jeg er ikke kun ute etter et ligg. Til dags dato har jeg til gode å møte en PUA'er som nettopp ikke er ute etter bare et ligg.

 

Hvis det er det første så er det egentlig du som er negativ, ved å dømme en fin kar du nettopp har møtt pga han har drevet med selvutvikling. Er det det andre så tar du nok feil. Det finnes nok av folk som bruker PuA til å kunne finne drømmedama.

Jeg dømmer ingen jeg, folk må få gjøre som dem vil. Men jeg personlig foretrekker noe mer enn et ligg. Selvutvikling har jeg aldri fordømt, og det er heller ikke det jeg mener med mitt innlegg.

 

Kaldt og meningsløst? En viktig ting de fleste ordentlige PuAs mener er at man skal etterlate jentene bedre enn man finner dem. Man skal respektere dem. Man skal ALDRI lyve til dem for å få seg et ligg. Man skal alltid være klar over hensiktene sine. I mine øyne ser det ut som at en jente har bedre av å bli sjekket opp av en PuA som klart viser hva han vil med hun, og er ærlig, i motsetting til en random kar som later som at et forhold er i utsikten men forsvinner fort som faen etter de har knulla.

Jeg snakker om sex uten følelser. For meg er det kaldt og meningsløst. Om folk foretrekker kun sex for sex'ens skyld, så må jo folk gjerne fortsette med det. Whatever floats your boat. Det er bare ikke meg. :)

 

Den meningsløse delen er det virkelig ikke vits å argumentere for, det blir bare dumt.

 

At du har en kjæreste har vel egentlig ingen ting med dette å gjøre...

Jo, for meg er dét det, fordi jeg er ute etter et forhold, kjærlighet, følelser og hele pakka, ikke bare ligg. Det er meg, og nok om det.

 

Selv om PuA kun var for å få seg masse ligg (noe mange bruker det til), så sier jo du "Om man kun er ute etter et ligg og selvhevdelse så er det sikkert fint". Da kan du jo ikke mene at PuA i seg selv er negativt, bare at du det er du ute etter noe mer... Dvs en PuA som kun er ute etter ONS ikke er noe for deg. Men som TVA skrev i den kvinneguiden så sier han jo at han faktisk screener etter de damene som er ute etter det samme som han.

Ja, og jeg har heller ikke fordømt det.(..) Jeg skriver bare om mine preferanser. Folk er forskjellige.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest Guest_PUA_*
Bra tråd. Nesten like underholdende som kvinnelogikk-tråden. :p

 

Totalt amatører er de ikke. Men de virker som darksiders/valuetakers. For de som ikke vet hva innebærer så er de "the bad guys" innefor pickup. Jeg liker the game (ikke boken!) men jeg er 150% lightside/valuegiver.

 

TVA_Oslo er sosiopat.

 

Jeg liker hvordan han sier at de har holdt på så lenge at de ville hatt mastergrader hvis det fantes grader innenfor pickup. Litt som å si "jeg har holdt på med pickup siden jeg var 12!".

 

Mest ironisk er det vel å være pickup artist som ikke lovlig kommer inn på utesteder.

 

Kansje du bør google TVA_Oslo, og se hvem han er før du dømmer! Han har personelig alltid vært en god venn og støttehjelper og lærer.

Lenke til kommentar

Yvonne:

 

Det er greit at du er ute etter mer enn et ligg, noe jeg respekterer. Men når du sier at du aldri kommer til å finne noe positivt med PuA så regner jeg med at du har en såppas god innsikt at du faktisk har tatt en titt på det. Vi hadde jo et emne som var i mot PuA her tidligere hvor det gang på gang ble avvist at PuA's kun var ute etter å ha tilfeldig sex.

 

Så selv om du ikke har møtt på en PuA som er ute etter noe mer. (Noe du egentlig ikke kan vite da det ikke er lett å spotte en god PuA) Så betyr det ikke at alle er slik. Det er greit at du dømmer ut i fra dine erfaringer, men da kunne du heller stilt med et åpent sinn.

 

Du starter jo også med å si at PuA i seg selv ikke er noe positivt. At DU ikke finner det positivt i forhold til dine preferanser er noe annet en at PuA i sin helhet er noe negativt.

 

Det blir som at jeg mene at giftemål er negativt, at alle som gifter seg gjør noe dumt, kun pga jeg selv vil leve et liv som singel. (Noe jeg ikke mener btw)

 

I motsetting til hva du startet den første posten din med så tror jeg, etter hva jeg har forstått av dine meninger, et spørsmål som dette passet bedre:

 

"Er det slik at PuAs kun ønsker tilfeldig sex med mest mulig damer? I så fall er det ikke noe positivt for meg!"

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

@Yvonne2.

 

 

vær så snill, ikke si noe du ikke vet en dritt om. Les om PUA før du dømmer. Om du virkelig hater pua's, så gå in for det og lær deg det. Bor du i oslo, så kan jeg gjerne hjelpe deg, hvordan du skal spotte eller se etter når du skal se etter puas. Gjerne drite han ut for underholdningen sin skyld ;p

 

Men, ja. Det blir bare lattelig når folk sier mye piss noe de ikke vet en dritt om.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Kansje du bør google TVA_Oslo, og se hvem han er før du dømmer! Han har personelig alltid vært en god venn og støttehjelper og lærer.

 

Posted by: TVA_Oslo

 

Neida, nå skal jeg være grei. Hvis du mener at TVA_Oslo er ett så stort navn så skal du få lov til å linke til ting som viser det, navnet sier ikke meg noe som helst. Fant litt på diverse forum, men ikke noe som skulle tilsi at han er noen supermann.

 

yvonne2: Deg tror jeg ingen greier å overbevise uten at det går tid. Vi kan snakkes igjen når din første kjæreste har slått opp med deg. Kanskje du har kommet ut av boblen din da :) Du tar alle under en kam og greier ikke å se hvor vanskelig kjærestemarkedet er for endel gutter. PUA er om mye mer enn ett ligg. Ett ligg ordner lett en flaske med alkohol.

Lenke til kommentar

Gutter og jenter. Dere blir ikke enige av å kaste drit på hverandre.

 

Fra en kvinnes synspunkt vil jeg tro jenter er ute etter gutter med litt ordentlig selvtillit, en attraktiv personlighet og evnen til å kunne ta vare på seg selv på den ene og andre måten.

 

Selvhjelp har eksister i lang tid, men det er først når noen kaller seg PUA at folk reagerer. Jeg skal ærlig inrømme at jeg selv ikke har så mye til overs for de som utnevner seg selv til artister, og dette kanskje spesielt når det gjelder sjekking.

 

 

PS. Jeg liker å ha sex på do.

Lenke til kommentar
Yvonne:

 

Det er greit at du er ute etter mer enn et ligg, noe jeg respekterer. Men når du sier at du aldri kommer til å finne noe positivt med PuA så regner jeg med at du har en såppas god innsikt at du faktisk har tatt en titt på det. Vi hadde jo et emne som var i mot PuA her tidligere hvor det gang på gang ble avvist at PuA's kun var ute etter å ha tilfeldig sex.

 

Så selv om du ikke har møtt på en PuA som er ute etter noe mer. (Noe du egentlig ikke kan vite da det ikke er lett å spotte en god PuA) Så betyr det ikke at alle er slik. Det er greit at du dømmer ut i fra dine erfaringer, men da kunne du heller stilt med et åpent sinn.

 

Du starter jo også med å si at PuA i seg selv ikke er noe positivt. At DU ikke finner det positivt i forhold til dine preferanser er noe annet en at PuA i sin helhet er noe negativt.

 

Det blir som at jeg mene at giftemål er negativt, at alle som gifter seg gjør noe dumt, kun pga jeg selv vil leve et liv som singel. (Noe jeg ikke mener btw)

 

I motsetting til hva du startet den første posten din med så tror jeg, etter hva jeg har forstått av dine meninger, et spørsmål som dette passet bedre:

 

"Er det slik at PuAs kun ønsker tilfeldig sex med mest mulig damer? I så fall er det ikke noe positivt for meg!"

 

Nei, jeg kommer ikke til å finne noe positivt i det for min egen del, men for andres del er det sikkert positivt. Det var det jeg mente, du trenger ikke å vri det til mer negativt enn dét det var ment.

 

@Yvonne2.

 

 

vær så snill, ikke si noe du ikke vet en dritt om. Les om PUA før du dømmer. Om du virkelig hater pua's, så gå in for det og lær deg det. Bor du i oslo, så kan jeg gjerne hjelpe deg, hvordan du skal spotte eller se etter når du skal se etter puas. Gjerne drite han ut for underholdningen sin skyld ;p

 

Men, ja. Det blir bare lattelig når folk sier mye piss noe de ikke vet en dritt om.

 

Jeg har faktisk lest masse om PUA, og hatt kontakt med en innen PUA. Jeg hater ikke PUA'ere, det har jeg ALDRI sagt, og jeg har ingen interesse av å drite ut PUA'ere, da folk må få holde på som de vil. Kanskje tolket du det jeg skrev feil, men jeg har faktisk ikke dømt noen her, jeg snakket utifra mitt eget ståsted, hva som er best for meg. Det betyr ikke at jeg ser på meg selv som et bedre menneske.

 

yvonne2: Deg tror jeg ingen greier å overbevise uten at det går tid. Vi kan snakkes igjen når din første kjæreste har slått opp med deg. Kanskje du har kommet ut av boblen din da :) Du tar alle under en kam og greier ikke å se hvor vanskelig kjærestemarkedet er for endel gutter. PUA er om mye mer enn ett ligg. Ett ligg ordner lett en flaske med alkohol.

Det kommer ikke til å skje, kjære deg, om to år er vi gift. Jeg sier jo at det ikke er noe negativt for andre, men for min egen del er dét det. Det er kjempeflott om det fungerer for begge parter, det bare fungerer ikke for meg, jeg liker ikke konseptet for min egen del. Det betyr ikke at jeg synes de som bruker det er forferdelige mennesker, eller noe i den duren. Så hvorfor er det så forferdelig å mene? Jeg må da få lov til å ha mine preferanser, akkurat som dere har deres. Jeg har faktisk ikke dratt noen over en kam, jeg snakker om mine preferanser.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Det kan godt hende at din kjæreste er en "PUA", yvonne2. PUAs er ikke monstre. De er vanlige menn med en litt bedre forståelse for sosialdynamikk enn den "vanlige" mannen i gata.

 

Du finner ikke noe positivt ved å faktisk være i stand til å kommunisere med andre mennesker, enn å være en asosial nerd som ikke forstår hvordan ting henger sammen i samfunnet?

 

 

Fint at du er så skråsikker på din egen framtid, men livet er ikke perfekt og alt går ikke slik man vil det skal. :)

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at din kjæreste er en "PUA", yvonne2. PUAs er ikke monstre. De er vanlige menn med en litt bedre forståelse for sosialdynamikk enn den "vanlige" mannen i gata.

 

Du finner ikke noe positivt ved å faktisk være i stand til å kommunisere med andre mennesker, enn å være en asosial nerd som ikke forstår hvordan ting henger sammen i samfunnet?

 

 

Fint at du er så skråsikker på din egen framtid, men livet er ikke perfekt og alt går ikke slik man vil det skal. :)

 

Det kan jeg med sikkerhet si at han ikke er, av ulike grunner. Det er personlige grunner jeg ikke vil komme inn på her.

 

Og jeg har ikke sagt det er noe negativt med folk som er i stand til å kommunisere med andre mennesker. Jeg har prøvd å få fram dette til det uendelige, at jeg faktisk ikke ser på PUA'er som forferdelige mennesker eller monstre. Jeg har ingen interesse av å drite ut PUA'er, eller andre mennesker for den saks skyld. Om det fungerer for andre mennesker, så er det fint, det fungerer bare ikke for meg.

 

Det handler ikke om å være skråsikker, det handler om å ha troa på framtiden. Om jeg ikke hadde hatt troen på oss, på vårt forhold, så hadde det faktisk vært noe alvorlig galt i vårt forhold. JA, det kan absolutt skje fæle og vonde ting, men etter så mange år med mobbing, er jeg nå drittlei (for å bruke et sterkt uttrykk) av å tenke negativt og se opp for farer, for å være helt ærlig. Det gjorde blant annet at jeg lenge ikke turte å leve ut meg selv eller mine drømmer. Jeg vet meget godt at ting kan skje, men livet mitt er for kort til at jeg orker å se opp for den potensielle brua som kan komme farende ned i hodet på meg en dag. Det som skjer, det skjer.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

:roll:

 

Kan folk slutte å dra inn grums fra kvinneguiden? Forumet holder et så lavt nivå at jeg nesten har lyst til å skade meg selv. Er det ikke bittre husmødre/whitetrash med kolikkflasker og fem ekteskap hengende på slep så er det wannabies PUA's som tror de representerer alle andre som har holdt på før de fikk hår på ballene. Snakk om å gi PU et usæriøst stigma.

Lenke til kommentar
Nei, jeg kommer ikke til å finne noe positivt i det for min egen del, men for andres del er det sikkert positivt. Det var det jeg mente, du trenger ikke å vri det til mer negativt enn dét det var ment.

Jeg vrir ikke på det, jeg bare tolker det slik du skrev det i første post "Jeg tror ærlig talt ingen PUA'er klarer å skape et postivt bilde av hva de holder på med hos meg, uansett hvordan de vrir og vrenger på det."

 

At PUA ikke kan ha et positivt bilde av hva de holder på med hos deg = PUA er negativt.

 

Hadde du lagt inn "etter mine preferanser" hadde det vært en annen sak, men det gjorde du ikke.

 

Uansett så vet vi hva du mente nå, og dermed har jeg fortsatt et spørsmål: Hva mener du er negativt med PuA etter dine preferanser? (ikke svar at de kun er ute etter sex, da mange er ute etter å få et lykkelig liv med drømmedama)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Haha. Guttungen er ikke gammel nok til å dra ut på byen engang, men fremdeles har han en 100% rate på orgasmer når han har sex, og han har langt mer erfaring enn en 50 åring. For all del, han drar sikkert mer damer enn meg, men det der ble bare latterlig. Men nå er ikke tenåringer akkurat kjent for selvinnsikt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...