Skribenten_ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Hei sann, jeg ser etter en bok som omhandler privatøkonomi. Det er ikke i forbindelse med noe skole eller lese opp til en prøve eller noe sånt noe, men jeg har selv lyst til å lese om økonomi for å få best mulig ut av hver eneste krone jeg har og tjener. Ønsker at boken skal handle om råd og veiledning til din private økonomi, Jeg er i midten av 20 årene, så ting som handler om pensjon, millioner på bok, og ting som omhandler om barn og økonomi er ikke helt i min retning enda. Ikke bare råd og veiledning jeg søker etter, men også litt regler om skatt, jobb, lønn, sparing, renter, lån osv osv. Også litt forklaring på ord og utrykk, fagterminologi osv. Bare jeg sitter å se på selvangivelsen, så ser det ut som et helt annet språk for meg omtrent. også om hvordan ting foregår, fremgangsmåter, råd for sparing osv. Jeg har ikke noe utdannelse innenfor økonomi, bare generelt allmen kunnskaper som de fleste vet, så burde ikke være så veldig tunglest og lett forståelig. Er litt vanskelig å finne på nett, siden man ofte kommer over artikler som er god og vell 6-7 år gamle, og som alle vet så forandres jo reglene hele tiden. men fant denne boken. lurer på om noen bruker den og om den er grei? mvh jan henriksen. Endret 2. mai 2009 av janern21 Lenke til kommentar
KS Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Den boken du har er den jeg ville ha anbefalt deg. Dette er ikke en bok du leser fra perm til perm, men bruker innholdsfortegnelsen på 10 sider (2001-utgaven) til å orientere deg om det temaet som er aktuelt for deg. Den dekker alle temaene som du har nevnt. Som du også var inne på endres reglene hele tiden (men noen prinsipper er ganske konstante), så boken oppdateres også hvert år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå