17x Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har tenkt å sette sammen en pc basert på ett i875P eller mest sannsynlig et i865PE baser HK. Vil bruke begge minnekanalene på kortet med pc2700 eller helst pc3200 minne. Leser at brikkene skal være like og 'matcha'. Tok en telefon til komplett - de ville kun anbefale Corsair minne til dette bruk (av det de fører selvsagt). Sannsynlige ustabilitetsproblemer med andre minner mente deres representant. Noen som har erfaring med dette på i875P enda ?? Evnt har plukket opp noe? Litt dumt å betale 2,5 store :o for 1GB når jeg ikke har tenkt å overklokke Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Trøbbel med andre brikker høres *svært* usannsynlig ut, i875 er basert på samme minnekontroller'n som er i E7205 og E75xx serien og jeg har iallfall aldri opplevd eller hørt om at disse er vrange på minnet. 2 "like brikker" f.eks fra Twinmos eller bare "noname" er en fordel, siden disse vil ha like spesifikasjoner og kan begge kjøres på "toppfart for brikken" i stede for at 1 av 2 eller 4 brikker skal være treigere som slår ned hastighetene på hele/begge kanalen(e). * Bottom line: Kjøp 2 brikker, TwinMOS m/ winbond PC3200. Brikker som selges i "dual kit" er lureri, samme SPD som i alle andre brikker - beste timings brikka er garantert å funke på. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Vell det er kanskje ikke rart at komplett anbefaler de dyreste brikkene som norek selger. Jeg har sett mange seriøse hw sider som har testet med Twinmos med bh5 chips som har fått nesten 6gbs mem bandwith. Så det går nok med andre brikker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå