Gå til innhold

[LØST]Får ikke inn kanaler på Sony Bravia

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis har akkurat flyttet inn hos meg og har tatt med sin Sony Bravia 42" full HD TV. Noe som i seg selv er ganske nice, bortsett fra det at jeg ikke får den til å ta inn noen kanaler.

Slik forrige TV, en gammel billedrørsskjerm, var koblet opp gikk antenna fra veggen til en videospiller-> Videre til tv. Disse var også koblet samen med en sånn rar kontakt jeg aldri har sett andre steder enn på tver. Sånn avlang dings, litt skrå i ene kanten med masse tagger inni.

Har prøvd å koble til på denne måten samt med kabelen direkte i tv, men får ikke kanaler på noen av disse måtene.

Har sjekka av1,2,3 osv.

Har heller ikke manualen for hånden, derfor spør jeg dere. Bekalger ett hastig skrevet innlegg, men er i farta. Skriver mer utfyllende om tre strakser.

På forhånd takk.

Endret av jossda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du har kobla antennen i tv'en og søkt?

da skal du i teorien finne kanalene om du fikk dem inn på gammeltv'en.

Blank som jeg er tenkte jeg ikke på å søke inn kanaler. Lenge siden jeg har rota med TVer nå.

Uansett, takk for svar.

Problemet er herved løst.

Lenke til kommentar
Slik forrige TV, en gammel billedrørsskjerm, var koblet opp gikk antenna fra veggen til en videospiller-> Videre til tv.
Med samme slags kabel, (antennekabel, coax, runde plugger med en ytre ringformet leder og en tapp eller liten ring midt i den store)? Da vil TV-ens innebygde tuner ta inn kanaler når den er stilt inn på TV (ikke AV eller en anne ekstern kilde) dersom du har analoge signaler i antennekontakten. Eller, dersom TV-en har digital tuner og er koblet til en bakkenett-antenne, vil dere få inn NRK 1-2-3/super uten kort og abonnement.

Det kan være lurt å forsøke å stille inn TV-en med antennekabelen direkte fra vegg til TV, i tilfelle omveien videomaskinen svekker eller bryter signalet.

Disse var også koblet samen med en sånn rar kontakt jeg aldri har sett andre steder enn på tver. Sånn avlang dings, litt skrå i ene kanten med masse tagger inni.
Det høres ut som en SCART-kabel. Den overfører lyd og bilde, men ikke antennesignaler til TV-ens tuner. Med denne får man bilde fra videospilleren når TV-en er stilt på AV eller hva det enn heter valget for den kontakten den er koblet til. Skal man ta inn TV-kanaler via denne, må man bruke videoens innebygde TV-tuner.

EDIT: Jeg ser det ble løst mens jeg skrev dette innlegget, men jeg lar det stå i tilfelle andre kan ha nytte av det.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...