Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hjelp, klarer ikke å kjøre recovery på Acer PCen min!


Anbefalte innlegg

OK, dette er saken:

Windows XP Home Edition

Jeg eier en Aser Asprie 3000 (Det står 3003 LMI på kviteringen) og en ikke så vakker dag startet jeg pc og etter lang tid med svart skjerm, kommer dette: Widows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: \WINDOWS\SYSEM32\c_1252.nls

 

Jeg tenker dritt, da kjører jeg recovery og taper dataene på C: disken (Der er det ingenting å ta vare på) Men når jeg prøver å starte Recovery på Hard driveen så funker den ikke.. Den vil rett å slett ikke starte. Jeg tenker; OK da kjører jeg recovery på system recovery cdene mine, det går smertefritt og jeg får opp menyene om reinstallering o.s.v bytter fra disk 1 til disk 2 av 4 så flytter ingen ting seg og så kommer det: Application Error 29004: (SE BILDET) så kommer det nede i venstre hjørnet: "Details output to file: GHOSTERR.TXT"

post-185808-1241254144_thumb.jpg

 

Hva tror dere er problemet? :cry:

Endret av meja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mest sannsynlig ødelagte sektorer på harddisken.

Du kan forsøke å reparere disse vha f.eks Ultimate Boot CD, eller bare kjøpe ny harddisk.

 

Kan du gå nermere inn på hva en Ultimate Boot CD er? hjelper det å sette en ny windows xp cd og slette hele disken og legge alt inn på nytt?

Lenke til kommentar

Du kan godt starte med den XP cd du har, for å komme til Recovery consol, hvor du kan kjøre chkdsk først.

 

Recovery consol mulighet vil komme fram FØR du kommer så langt til du ser Partitioner på disken din. Da er du på feil plass, ikke gå videre.

 

Etter chkdsk (chkdsk /? vil vise deg hva du skal prøve deg på.)

 

Etter det kan du kontrollere om virkelig er alle data dine borte.

 

DIR i C:\ vil gi deg oversikt på hva du har.

 

Hvis det er windows\system32 i C:\ å finne, kan du først legge inn filen det mangler, dvs den c_1252.nls fra din xpplate (c_1252.nl_)

 

 

 

Ellers prøve igjen recovery platene dine, dvs. etter at chkdsk er utført. (sectorene som kan ikke leses er ikke mer enn 3stk og de befinner seg ca 40GB inn langt inn disken din.)

Lenke til kommentar
det står du har feil på disken. Kjøp ny disk, sett i recovery cder. Da får lagt inn os på nytt. Men du vil bare ha en partisjon dersom du ikke bruker partisjoneringsprog etterpå.

 

 

Har du peilig på hvor jeg kan kjøpe hardisk?

Lenke til kommentar

 

Flott, kjøpte en på 160 gb på datateknikk, anser som saken, løst for 585kr :new_woot:

Eller eventulet kjøre en reklamasjon på den, hvis PCen e under 5 år gammel, å få den reparert gratis. ;)

 

-Bare stikke ditt du he kjøpt den, å si du vil reklamere på den.. Dere fuller ut et reklamasjons papir som butikken får i fra ACER sine sider, å etter dette, så går resten så å si som en helt vanlig gratis garanti reperasjon..

Tar nok 1-2 uker, så lenge verkstedet her en ny HD inne..

 

(HDen som du har bestilt, kan du eventuelt avbestille, eller sende tebakke på 14 dagers angrerett..)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

 

Flott, kjøpte en på 160 gb på datateknikk, anser som saken, løst for 585kr :new_woot:

Eller eventulet kjøre en reklamasjon på den, hvis PCen e under 5 år gammel, å få den reparert gratis. ;)

 

-Bare stikke ditt du he kjøpt den, å si du vil reklamere på den.. Dere fuller ut et reklamasjons papir som butikken får i fra ACER sine sider, å etter dette, så går resten så å si som en helt vanlig gratis garanti reperasjon..

Tar nok 1-2 uker, så lenge verkstedet her en ny HD inne..

 

(HDen som du har bestilt, kan du eventuelt avbestille, eller sende tebakke på 14 dagers angrerett..)

 

.:CyberMan:.

 

Pcen er 4 år og er kjøpt på Spaceworld :D Ordner seg vel da :)

Lenke til kommentar

 

Flott, kjøpte en på 160 gb på datateknikk, anser som saken, løst for 585kr :new_woot:

Eller eventulet kjøre en reklamasjon på den, hvis PCen e under 5 år gammel, å få den reparert gratis. ;)

 

-Bare stikke ditt du he kjøpt den, å si du vil reklamere på den.. Dere fuller ut et reklamasjons papir som butikken får i fra ACER sine sider, å etter dette, så går resten så å si som en helt vanlig gratis garanti reperasjon..

Tar nok 1-2 uker, så lenge verkstedet her en ny HD inne..

 

(HDen som du har bestilt, kan du eventuelt avbestille, eller sende tebakke på 14 dagers angrerett..)

 

.:CyberMan:.

 

 

Takker for all god hjelp! Fikk avbestilt haddisken fordi de ikke hadde pakket den, skal til senteret og inn på spaceworld og reklamere (Har kvittering) men så lurer jeg på om noen har en side der det står at: "DET ER 5 ÅRS GARANTI PÅ BÆRBARE PCER" slik at de ikke starter å nekte :hmm:

 

 

Og som jeg sa, TAKK FOR ALL GOD HJELP!!! :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...