Gå til innhold

EVGA x58 SLI/Classified Tråden

Anbefalte innlegg

Det er vel igrunn svært få PWM'er som er aktivt kjølt med en vifte, og det har vel igrunn ingenting med saken din å gjøre (ilikhet med Store CPU kjølere) siden du allerede har CPU vannavkjølt.

Du har kanskje ikke hørt om at SilenX stort sett juger om spesifikasjonene sine?

Logikken min går derimot ut på at små vifter har små luftehull, som gjør at de flytter mindre luft, for at en vifte da skal dra nytte av seg så må det tilføres større hastigheter på vifta (Rpm).

Festing av disse små viftene går sett greit med Strips ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte 2stk, så får vi se. En av dem skal i MediaSmart serveren min, og den andre får jeg prøve å feste på PWM. Så får vi se hva som skjer.

Lian Li PC-P80B kabinettet mitt kom også i dag, så skal bygge litt over helga. Skal bli spennende å se hvilken forskjell det vil gjøre å gå fra midi til maxi når det gjelder kabinett. Tror også luftflyten generelt sett er bedre i PC-P80B'n, så kanskje det alene gjør temperaturen på PWM'en bedre.

Hvis ikke så kanskje jeg bare vannkjøler hele dritten. PWM, NB, SB og skjermkort. Tror det skal være fullcover vannblokker å få kjøpt som inkluderer PWM også.

Lenke til kommentar

ville heller gått for en hk v3.0.. koster 3$ mer men er verdt det.. minnet tsja mange som sier at man heller kan kjøpe 1600mhz istedenfor 2000mhz med nesten lik ytelse.. selv har jeg det kittet og det funker utmerket hos meg..

Lenke til kommentar

ny offisiell bios til Classified 759 og 760

Oppdatering av bios foregår på eget ansvar, jeg tar inget ansvar ovenfor en dårlig flash eller uhell under flashing av bios..

Denne BIOSen er kun for EVGA X58 SLI Classified Hovedkort 759(141-BL-E759- )

S227 Updates:

* Increased Shadow Memory in DOS for PXE

* Improved USB Support

E759_S227.zip

Denne BIOSen er kun for EVGA X58 SLI Classified Hovedkort 760(141-BL-E760- )

S61D Updates:

* Increased Shadow Memory in DOS for PXE

* Improved USB Support

E760_S61D.zip

Pakk ut biosfilen fra zipbestanden og brenn den til en cd/dvd

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
ville heller gått for en hk v3.0.. koster 3$ mer men er verdt det.. minnet tsja mange som sier at man heller kan kjøpe 1600mhz istedenfor 2000mhz med nesten lik ytelse.. selv har jeg det kittet og det funker utmerket hos meg..

Uten og kapre denne tråden men fant endelig en test av de to blokkene :)

http://www.overclock.net/water-cooling/590...atkiller-2.html

Apogee XT Idle: 32 29 31 28

Apogee XT Load: 58 56 56 55

Heatkiller 3.0 Idle: 35 32 33 31

Heatkiller 3.0 Load: 60 59 57 57

Har mottatt pakka fra sidewindercomputers med Apogee XT ++ så venter bare på hovedkort. Skal bli spennende :dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser ut som tråden har stoppet opp, kanskje DETTE får liv i den igjen :)

"EVGA has made a dual socket LGA 1366 board, one that's said to have all the bells and whistles of a Classified series product (overclocking feature galore) so to please extreme users.

Digital power seems to be in, you have six memory slots per socket, and most likely enough PCI-Express slots for SLI (3-way/Quad SLI) and CrossFireX setups."

Lurer på hva prisen blir, Classified er jo ikke det billigste i utgangspunktet og dette blir ikke billigere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bump, og mine inlegg ;)

Skal mest trolig kjøpe meg i7 snart;)

Evga SLI LE

i7 920

og corsair dominator 6gb ram

sitter på en i7, 4gb dominator ram og asus p6t se hk nå. Skal sende in hk til amentio, for andre gang. første jeg fikk var defekt og nå svikter visst minneslotsa ettersom windows bare finner 2gb ram og etter masse testing med forskjellig ram i alle de forskjellige minneslotsa har jeg kommet fram til at to av minneslotsa er defekte, så bare 1 av dem fungerer.. Så, lurer egentlig på om det er verdt å betale 400kr ekstra for ett Evga SLI LE kort hvis amentio er så greie at dem lar meg få velge ett annet kort og betale det ekstra det koster?

Noen som har noen innvendinger før jeg ringer til amentio i morgen ? :p

Lenke til kommentar

Ta en sjekk i sokkelen først for bøyde pinner.

Har vært ett problem med P6T serien, en bra måte å sjekke dette på er å rotere hovedkortet mens du studerer hovedkortet slik som dette:

på rundt 1:45.

Det er den beste teknikken for å finne slike pinne feil, var slik jeg fant 2 bøyde pins på mitt Classified.

Lenke til kommentar

Ta en sjekk i sokkelen først for bøyde pinner.

Har vært ett problem med P6T serien, en bra måte å sjekke dette på er å rotere hovedkortet mens du studerer hovedkortet slik som dette:

på rundt 1:45.

Det er den beste teknikken for å finne slike pinne feil, var slik jeg fant 2 bøyde pins på mitt Classified.

Får vel gjøre det, men det hjelper meg vel egentlig lite? For jeg får jo ikke fiksa det hvis det er noen bøyde pinner og må sende det inn til amentio uansett.

Lenke til kommentar

Du kan fikse pinner om du har nerver av stål og stabile hender om du vil prøve.

Men det er greit å finne ut om det er det, skal du sende RMA uansett så vet du hva du skal se etter når du får det nye kortet uansett.

Droppa det og sendte mail til amentio om retur nå nettopp, satser på at jeg får pengene tilbake eller at jeg får ett annet hk. Blir ihvertfall ett Evga SLI LE på meg istedet for p6t SE, greit lei av å måtte sende ting i retur. Men nå vet jeg ihvertfall hva jeg skal se etter når jeg får nytt hk neste gang :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...