TMWH Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Eneste filen jeg fant var .bin. Prøvte å konverte den til .iso, men det ville den ikke. Irriterende Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 .bin fila ER selve BIOSen Det er den som skal mates inn i AWDFlash ser du. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja jeg vet, men når jeg ikke har minnepinne, bare CD trenger jeg vell ISO? Har aldri vært borti dette før, så det er derfor jeg spør så mye Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du kan lage en bootbar CD også, er vell samme prosedyre som for USB minnepennen bare du har DOS filene som kreves. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 CD/DVD Installation - Recommended installation method Download the following .iso file: E759_S224.iso Use a CD Burning software to burn the .iso image onto a blank CD (Nero, Alochol 120%, MagicISO etc.) After it has burned, insert CD and restart the machine, go into the BIOS and load defaults, save and exit Now set the CD Drive as the primary boot device, or press escape while the system is booting to select CD as the bootable device. After flash remove the CD, and power off PC Completely. Turn on the PC and load defaults in BIOS Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Var det jeg prøvte. Lastet BIOSen ned, brente den på CD, og prøvte å boote opp fra den. Når jeg hadde valgt CD rom som første, så sa den at den ikke fant noen cd. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 brente du fila rett på plata, eller brente du fila som iso? Det innebygde brenneprogrammet til Vista/win 7 brenner iso filer på cd/dvd ved bare å trykke på en isofil.. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 brente du fila rett på plata, eller brente du fila som iso? Det innebygde brenneprogrammet til Vista/win 7 brenner iso filer på cd/dvd ved bare å trykke på en isofil.. den s230 er kun som bin^^ men 224 er en bra bios det og Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Får se om jeg klarer å rote frem en minnepinne da Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Er det noen som har erfaringer med det nye Classified kortet? Det er 2 stk NF200 brikker på det, og denne brikken er vel i grunn en negativ ting med mindre man har behov for det ekstra antallet PCIe lanes som den sørger for. Og siden Classified 4-Way har 2 slike brikker så er det vel kanskje bedre å kjøpe det "gamle" Classified? Jeg har planer om å kjøre 2 stk skjermkort (ikke verken 3 eller 4), men vil ha godt med luft mellom kortene, og allikevel kjøre dem i 16x spor. På mitt nåværende EVGA 3X SLi kort har jeg bare 16x 16x 0x eller 16x 8x 8x. Noe som betyr at jeg får 2 kort tett i tett eller ett kort på 8x hvis jeg kjører dem med luft mellom. Det perfekte hadde vært å hatt 16x 0x 0x 16x, for å få mest mulig luft mellom de to kortene. Også bruke en sånn lang crossfire bro fra MSI eller andre "replika" fra Ebay. Klarer jeg å kjøre 16x 0x 0x 16x på det "gamle" Classified? Er det forresten mulig å få tak i Classified uten NF200 i hele tatt, eller må man kjøpe brukt da? Ser også at det gamle kortet kommer uten vifte på brikkesettkjøleren, mens det nye har vifte slik som mitt 3X SLi kort. PWM kretsene ser ut til å ha lik kjøler på alle kortene. Og denne er passiv. Blir veldig, veldig varmt der oppe, men sålenge det er stabilt så gjør det jo ikke all verden. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 760 er uten NF200, og der kan du kjøre 16x,0x,0x,16x. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vet jeg ikke burde linke slik som dette, men siden det tilsynelatende er hovedkortet har jeg har problemer med, så gjør jeg det nå uansett. Clicky Håper dere kan hjelpe meg litt. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har endelig fått satt sammen Evga X58 sli og Xeon W3540. Klokket rett opp til 4GHz uten noe om og men. Bruker E-Leet videre oppover. Men begynner å tvile litt på spenningsmonitoren i programmet. I bios satte jeg vcore til 1.2v, og E-Leet viser 1.26v under load. Cpu VTT satte jeg til 1.2v i bios, og viser 1.32v i E-Leet. Dette er da rav ruskende gale verdier, og jeg føler jeg må stole på bios settingsen min. Bruker E-Leet ver 1.02.8. Hvordan opplever dere dette programmets monitor? VREG blir meget varm. Var oppe i 112 grader etter 10 minutt med Prime small på 4.2GHz. Vannkjøler cpu og brikkesettet, og vurderer å montere ei 60mm vifte på kjøleren, da det blir lite luftflyt i området. Noen som vet øvre forsvarlige temp på VREG? Ellers var dette kortet en drøm å klokke med. Har bare kjørt 15 min Primeøkter så langt, men systemet ser bra ut. Varmeste core etter 15 min holdt 61 grader på 4.2GHz, noe jeg kan leve med. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har endelig fått satt sammen Evga X58 sli og Xeon W3540. Klokket rett opp til 4GHz uten noe om og men. Bruker E-Leet videre oppover. Men begynner å tvile litt på spenningsmonitoren i programmet. I bios satte jeg vcore til 1.2v, og E-Leet viser 1.26v under load. Cpu VTT satte jeg til 1.2v i bios, og viser 1.32v i E-Leet. Dette er da rav ruskende gale verdier, og jeg føler jeg må stole på bios settingsen min. Bruker E-Leet ver 1.02.8. Hvordan opplever dere dette programmets monitor? VREG blir meget varm. Var oppe i 112 grader etter 10 minutt med Prime small på 4.2GHz. Vannkjøler cpu og brikkesettet, og vurderer å montere ei 60mm vifte på kjøleren, da det blir lite luftflyt i området. Noen som vet øvre forsvarlige temp på VREG? Ellers var dette kortet en drøm å klokke med. Har bare kjørt 15 min Primeøkter så langt, men systemet ser bra ut. Varmeste core etter 15 min holdt 61 grader på 4.2GHz, noe jeg kan leve med. anbefalte er å holde vreg under 80grader.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvilken vifte anbefaler folket for bruk på PWM kretsene på dette kortet? http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...-dBA-34878.aspx Den der f.eks.? Skal vel ikke så mye luftflyt til for å utgjøre en forskjell. Men jeg lurer mer på hvordan den kan festen til kjøleribben på en god måte. Tror ikke det er noe fester for vifte på kjøleribben. Det er noen skruehull på nordbroen, men tror ikke det er noe på PWM. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Mine erfaringer med aktiv kjøling av NB/SB osv, er at det må være en kraftig vifte for å senke temperaturen - Mye pga at åpningene (Hvor lufta blir blåst vekk fra) på disse små viftene er relativt små iforhold til f.eks 120 Mm'rs vifter. Ihvertfall var det 7 graders forskjell mellom en relativt kraftig Papst vifte (Viftestyrt Ofc) og en Fractal vifte - Og det på et P45-Brikkesett som allerede hadde gode temps (Gikk ned fra 51 til 39/40 med Papst - Om jeg ikke husker helt feil). Selv kjører jeg alltid disse Papst-viftene på NB'et eller SB'et. Noen ganger funker det ikke å regulere hastigheten på disse små viftene gjennom en viftestyring, men med denne Papst vifta har det funket hele tiden for meg Endret 16. oktober 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Mine erfaringer med aktiv kjøling av NB/SB osv, er at det må være en kraftig vifte for å senke temperaturen - Mye pga at åpningene (Hvor lufta blir blåst vekk fra) på disse små viftene er relativt små iforhold til f.eks 120 Mm'rs vifter. Ihvertfall var det 7 graders forskjell mellom en relativt kraftig Papst vifte (Viftestyrt Ofc) og en Fractal vifte - Og det på et P45-Brikkesett som allerede hadde gode temps (Gikk ned fra 51 til 39/40 med Papst). Selv kjører jeg alltid disse Papst-viftene på NB'et eller SB'et. Noen ganger funker det ikke å viftestyre disse små viftene, men med denne Papst vifta har det funket hele tiden for meg Jeg snakker altså ikke om verken NB eller SB. NB er viftekjølt. Jeg snakker om PWM kretsene, som ligger ved siden av CPU sokkelen, og er passivt kjølt på Classified og 3x SLi kortene til EVGA. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg vet dette, men hvorfor skulle ikke logikken tilføye seg videre også på PWM/Mosfeet'ene? Jeg regner ihvertfall med det Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Festet en Noctua 90mm ved siden av cpu blokka, på skrå ned mot pwm kjøleren. Fra 112 grader passivt, til rundt 70 grader load Linx. Trenger litt luftflyt den kjøleren. Brant meg da jeg tok på den uten vifta i nærheten. Endret 16. oktober 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg vet dette, men hvorfor skulle ikke logikken tilføye seg videre også på PWM/Mosfeet'ene? Jeg regner ihvertfall med det Fordi jeg ikke får logikken din til å stemme i utgangspunktet PWM har ingen kjøling per i dag (slik det er stock på disse kortene). Med en original Intel kjøler vil området rundt CPU nyte godt av viften på prosessorkjøleren. Med de fleste tårnkjølere vil ikke viften ligge mot/fra hovedkortet, og området rundt CPU blir derfor helt uten luftflyt. Når PWM har en ganske stor passiv kjøler fra før, men ingen luftflyt vil denne bare utsette det ungåelige. Altså at temperaturen øker så snart kjøleribben er varmet opp. Da er min logikk at det vil hjelpe ganske mye å få luftflyt fra en vifte direkte på denne kjøleribben. (slik som f.eks. NB har allerede). Viften jeg lenket til flytter mer luft enn både Fractal og Papst viften du lenket til. Og hvis forskjellen mellom 6 og 8cfm er hele 7 grader, vil altså min 10m3 vifte være ganske så effektiv. I alle fall sammenlignet med ingen luftflyt. Legger vi til at prosessoren min er vannkjølt, og dermed ikke har noen vifte i nærheten i hele tatt, vil en vifte der oppe kanskje gjøre enda mer nytte for seg. Hvordan man kan feste viften effektivt lurer jeg fortsatt på, men det er det helt sikkert andre som har erfaringer med. PS: Ikke misforstå, jeg takker selvfølgelig for responsen og rådene dine, for all del Men kjenner meg bare ikke helt igjen i det du sier. Festet en Noctua 90mm ved siden av cpu blokka, på skrå ned mot pwm kjøleren. Fra 112 grader passivt, til rundt 70 grader load Linx. Trenger litt luftflyt den kjøleren. Brant meg da jeg tok på den uten vifta i nærheten. Ah, se der ja. En som har samme problem som meg Hvilken spenning kjører du på PWM kretsene dine? Jeg merker meg at all økning over original spenning får ekstreme følger for temperaturen. Kan godt være fordi kjølingen som er der originalt har kapasitet til å ta unna varmen som blir av å kjøre stock spenning, men "drukner" så snart den øker. Mitt kort øker spenningen 0,1 fra originalspenningen default, etter at jeg fikk BIOS som hadde full support for Xeon W3540 prosessoren min. Dette alene var nok til at det ble ganske varmt der oppe. Jeg har behov for å øke enda litt for å nå høyere når jeg overklokker, men dette har altså stoppet seg grunnet varmeutviklingen til PWM så langt. Endret 16. oktober 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå