Gå til innhold

Litago Jordbærmelk proteinrikt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er like mye protein i alt fra skummet til helmelk. litago har lettmelk. Det var bare snakk om 0.1 gram mindre protein per 100 gram vare men det er jo fordi de har pakket andre ting i det i tillegg til melk. det ekstra sukkernivået er jo ikke helt bra, men det var ikke all verdens heller. jeg søkte litt på internett, kom over noen som sa at litago var usunt. jeg vet ikke. 4% sukker. jaja, får handle inn et par i dag iallefall.

 

to pakker blir en fin gainer for i dag.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det er vel ikke det mest optimale med tanke på at karbohydratene sansynligvis er sukker, men å kalle det usunt i den store sammenhengen er vel å overdrive. Vil si det mer eller mindre er ett fett om man drikker en litago eller en pakke gainomax egentlig, bare for å sammenligne to produkter man kan kjøpe i en hvilken som helst dagligvare.

Lenke til kommentar

Jeg fant et godt alternativ: Litago Lettere Sjokolademelk, den inneholder bare halvparten sukkernivå enn litago sjokolademelk. 2% sukker vs 4% sukker. Så har den redusert fett og laktoseredusert. Den har mer protein også enn vanlig melk. 3,5 gram protein per 100 gram vare vs 3,3 gram i vanlig melk. dvs, 35 gram per liter vs 33.

 

ikke all verdens mye mer, men er fornøyd med redusert sukker, fett og laktose. God var den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...