Gå til innhold

BK: [Løst]Bilde tatt i fjorsommer :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja er det så skeivt da? trærne ser da sånn ca riktige ut. Syns du har ett spennende bilde her. Veien som forsvinner inn i lyset. Men en crop i bunnen for å bli kvitt flares og litt crop på venstre side for å få veien til å forsvinne midt i bildet hadde vært bra. Du mister litt dybde men tjener mye på å bli kvitt flares'ene.

 

Men få ned bildestørrelsen så det går ann å se på det. 1024pixler på lengste side. 350kb Les reglene

 

 

post-81990-1241847760_thumb.jpg

 

 

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
NEI!

For å si det på min dialekt; bildet sug.

På alle måter. Og alle svakhetene er allerede nevnt mange ganger nå..

 

Hvorfor suger det på alle måter? ja det har en del tekniske svakheter, men er det ikke innholdet som er viktigst? Har da sett dårligere bilder her som har fått bedre omtaler enn dette.

 

I lite format så syns jeg det er noe ved bildet som gjør det spesielt og litt spennende. Men i større så blir den dårlige tekniske kvaliteten for fremtredene.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med mariaK. Hvorfor skal alt være så ufattelig korrekt, skarpt og teknisk brilliant? Av hva jeg ofte ser, er at det mange bilder har i teknisk "korrekthet", så mangler de det samme i stemning, og blir kjedelige og korrekte bilder.

 

Jeg forsøkte å kutte litt selv, og valgte et litt annet utsnitt enn Phaser_, siden jeg ikke ville la utsnittet gå på bekostning av dybden.

 

post-39559-1241907023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Uten flare, uten støy, med rett eksponering - så er det fortsatt bare et bilde av en vei uten noe slags motiv eller blikkfang.

 

Men de ser vi jo veldig mange av her på BK, og de får langt fra like stor motgang som dette, pga. tekniske feil.

Endret av Oyjorn
Lenke til kommentar

Synes kanskje folk skal fokusere mer på råd og tips til hvordan fotografen skal ta bedre bilder enn bare å skrike høyest om hvor crap dette bildet var jeg.

Er første posten til stakkaren, og han har ikke svart mer etter han la ut bildet, så han har sikkert innsett det var en dum ide nå.

Når man bare skriker at det er så dårlig og nærmest aldri burde vært tatt bilde av tar man jo bare fra folk fotointeressen, og det tror jeg vel ingen her ønsker å gjøre?

Kom med litt konstruktive tips og råd, så kanskje andre også lærer noe av å lese trådene her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...