christhenoob Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 God natt, jeg sitter å ser på raptor 74gig disk til OS nå for tiden.. Jeg har enda ikke forstått meg på det at alt slettes når et nytt os installeres. Nå har jeg OS på en 250 GB HDD, og har en 320GB hdd som lagring for alt annet crap. Burde jeg lagre alle programmer og ting på lagringsdisken? (320) og installere windows på den nye system disken? Jeg formulerer spørsmålene mine dårlige, men jeg tenker på: - blir alt på alle harddisker slettet når man installerer nytt OS? - kan jeg beholde absolutt alle programmer jeg har installert på et tidligere OS (Sett at jeg kjøper det samme OS'et igjen..) - kan jeg beholde alle filer jeg for tiden har på lagringsdisken? (320) Håper jeg får disse spørsmålene besvart, og kanskje noen tips til løsninger Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvis du installerer OS på nytt på Raptor-disken vil du fortsatt beholde alt innhold på de andre diskene Alt på Raptordisken vil dog bli borte, og du må installere programmer o.l. på nytt. Dette er jeg ikke heelt sikker på, men jeg skyter fra hofta: Hvis du kopierer installasjonsfilene fra Raptor-disken over på andre disker, og kopierer dem tilbake når nytt OS er installert, så vil du risikere at enkelte programmer ikke funker. Dette fordi noen programmer krever endringer i registret på pc'en din, noe som ikke skjer når du ikke tar en 'skikkelig' install. Som sagt, ikke helt sikker på det, men har opplevd at "kopierte" programmer ikke funker. Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Hei igjen! Tusen takk for hjelpen, og svara. Jeg skjønner det du snakker om, og alt er litt klarere nå! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Bra bra. Marker som løst hvis du fikk godt nok svar på alle spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå