srbz Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg fant ingen tråder om dette ved kjapp søking, så jeg lager er ny. Jeg har nettopp fått meg en asus eee, og selv om dette ikke er noen utpreget spillmaskin tenkte jeg det kan være greit å få innpå noe som kan slå ihjel tid når man f.eks. sitter på toget eller flyplassen (you name it), som ikke krever for mye av maskinen, ut over de spillene som følger med OS. Fortrinnsvis gratisspill og spill som ikke krever nettilkobling (flashbaserte spill via nettleser er ikke det jeg er ute etter). Også spill som koster penger kan være aktuelt dersom de er relativt rimelige. Mario Forever har jeg allerede installert. Jeg skal forsøke på starcraft, ved å lage en .img med Nero og mounte med daemontools. Så dette med manglende cd-drev er ikke noe problem På forhånd takk for tips. Endret 2. mai 2009 av srbz Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Vel du kan jo ta noen søk på klassikere . vet ikke hvor langt tilbake i tid du takler , så du får velge det et eller flere årtier . Fks 1999 - 2009 . masse snadder og lett kjørbare spill der Edit: Litt trøtt der ja. . mente fra 1999 og utover . de par 2 -3 siste årenes spill blir nok litt hardt for en netbook Endret 2. mai 2009 av Raude Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Fant også "mario forever galaxy" og "zelda forever" som jeg skal forsøke meg på. Men ja, eldre spill er sannsynligvis veien å gå. Pacman og tetris osv er ting jeg ærlig talt har gått lei for lenge siden, men spill fra rundt årtusenskiftet og senere kan nok være aktuelt. Gode, konkrete tips der, noen? edit: gta 1 og 2 har jeg trolig liggende et sted når jeg tenker meg om... note to self (og alle andre med interesse): http://www.rockstargames.com/classics/ Endret 2. mai 2009 av srbz Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 edit: gta 1 og 2 har jeg trolig liggende et sted når jeg tenker meg om... GTA og GTA II er kan du laste ned gratis på Rockstar sine nettsider. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Red Alert 1 kan jo også lastes ned gratis hos EA eller hvem det nå var. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 GOG.com er en genial side. der kan du kjøpe gamle spill til en veldig billig penge. 5 -6 dollar og utover. fant meg noen gode klassikere der Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 edit: gta 1 og 2 har jeg trolig liggende et sted når jeg tenker meg om... GTA og GTA II er kan du laste ned gratis på Rockstar sine nettsider. Nedlastet spillet men får ikke til å fungere, får feilmelding om at jeg må ha directx 6.1 eller nyere. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Nedlastet spillet men får ikke til å fungere, får feilmelding om at jeg må ha directx 6.1 eller nyere. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Last ned Directx 6.1 eller nyere? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Tja. Det spørs veldig an på hvilken type humor du syns er morsom. Men jeg vil tro at du få rimelig mye bedre svar ved å google det enn å spørre her. Svarene du vil få her vil nok kun være ting andre har googlet for deg - derfor mener jeg; gjør det selv, så får andre mer tid til å ta på seg selv ol. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Du kan sjekke ut dette forumet, var mye innom der da jeg brukte EEE-en min. Fin liste over velfungerende spill på toppen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Morsom eller?Kjører dx10. 9.0c burde dekke dette fint. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Morsom eller?Kjører dx10. Selv om du kjører DX10, må du også ha DX9 i tillegg. Dette fordi at spillene som ikke takler DX10 må ha DX9 for å kjøre. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Du kan sjekke ut dette forumet, var mye innom der da jeg brukte EEE-en min. Fin liste over velfungerende spill på toppen. på dette forumet ble det sagt at man kunne kjøre HL1 noenlunde greit på 640*480. dette var tydeligvis løgn, med mindre det var bakgrunnsprogrammene mine som sto for hakkete grafikk og lyd. Satser på at starcraft blir bedre, hvis jeg bare finner installasjonscden (som jeg forøvrig skal ha 2 av, siden jeg har kjøpt spillet 2 ganger) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Pussig. Jeg har spilt WoW på en 701, skulle tro at HL1 skulle gå greit. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 nå spiller ikke jeg wow, men jeg kan forestille meg at hakking er langt mer akseptabelt i mmorpg enn i fps. Det gikk an å spille, men det grenser nok til den dårligste spillopplevelsen jeg har hatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå