Gå til innhold

[Løst]Lyd-problemer i mandriva

Anbefalte innlegg

En dag jeg startet maskinen min på nytt, så var det noe feil med lyden. det var lyd, men den hakket hele tiden.

jeg bruker "linux mandriva 2009.1 i586". jeg hadde nettopp oppdatert systemet før jeg startet maskinen på nytt. kan dette ha noe å si for at det ble feil med lyden?

Jeg bruker: ALSA «snd_intel8x0» driveren. dette skal også være standard driveren for lydkortet mitt.

Jeg koblet en mp3-spiller til pc høytalerne, og da funket de helt fint. så det er ikke noe feil med høytalerne.

Feilen kom med en gang jeg hadde startet maskinen på nytt. så trur det kan være noe feil med driveren eller noe sånt.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En dag jeg startet maskinen min på nytt, så var det noe feil med lyden. det var lyd, men den hakket hele tiden.

jeg bruker "linux mandriva 2009.1 i586". jeg hadde nettopp oppdatert systemet før jeg startet maskinen på nytt. kan dette ha noe å si for at det ble feil med lyden?

Jeg bruker: ALSA «snd_intel8x0» driveren. dette skal også være standard driveren for lydkortet mitt.

Jeg koblet en mp3-spiller til pc høytalerne, og da funket de helt fint. så det er ikke noe feil med høytalerne.

Feilen kom med en gang jeg hadde startet maskinen på nytt. så trur det kan være noe feil med driveren eller noe sånt.

Jeg ble bare litt nyskjerrig på hva som var løsningen på dette?

Lenke til kommentar

Jeg ble bare litt nyskjerrig på hva som var løsningen på dette?

Fant ut jeg måtte sku av "aktiver 5.1-lyd med pulse audio" funksjonen.

også vet jeg ikke hvordan man sletter et emne. Så måtte bare sette emnet som løst, så ikke folk skulle svare uten grunn :p

Vet du hvordan man kan slette et emne? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...