Dorf_2003 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 det er vel først og fremst ikke snakk om doa etter 5mnd? er vel en liten begrepsfeil, tenkte jeg skulle være fisefin å påpeke dette (jeg får vel en smell tilbake etter denne posten ;p) jeg ser i teksten at verksted har prøvd å hjelpe deg som kunde ved å reparere produktet, men så viser det seg at det ikke gikk da delen ikke kunne skaffes? dette fører jo til at butikk/verksted/leveradør ser det som hensiktmessig å kjøre ombytte av produktet ditt, det viser seg at denne modellen ikke er tilgjengelig for innbestilling til gitte butikk og er i denne perioden vanskelig å skaffe, så de tilbyr deg et annet produkt, og legger det frem på en måte slik at det høres ut som om du må betale for å få denne varen, jeg føler at butikken har gjort feil i sin kundebehandling. 1. du har krav på avhjelp - det har du fått. 2. du kan få omlevering til tilsvarende vare - det er avtalt men gikk ikke i boks. 3. dersom tilsvarende vare ikke kan skaffes, kan kunde velge å heve kjøpet ved omlevering (gjeder også i verste tilfelle dersom du har en laptop som er 4år gammel og butikken prøver å gi deg en med dobbelt så mye minne, kan man etter loven nekte å akseptere dette, selv om jeg ikke ser logikken i dette) det du kan gjøre: betale mellomlegget (kan være et gunstig kjøp) heve kjøpet og dra en annen plass eller kjøpe en annen vare i butikken (er mye arbeid også da?) Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Det var DOA når jeg pakket det ut av eskene... Produktet ble kjøpt i Desember og Montert i Januar... 5mnd = tiden det har tatt til nå før jeg i det hele tatt har fått ersatningsproduktet... Ellers var din oppsummering korrekt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hei! Jeg er farget i retning av selgers side, og jeg ville sagt at kunden ikke kan kreve denne omleveringen uten ekstra kostnad. Jeg mener derimot at så lenge du har ditt på det rene (altså at du ikke utelater noe fra det du sier til oss), butikken tilbyr hele veien dårlige alternativer til deg, og jeg syns de bør ha trått frem og ta støyten her tidligere. Derfor ville jeg nå satt meg på bakbeina, krevd å snakke med avd.leder, der ville jeg lagt frem saken slik du legger den frem her, og så sagt at du krever å enten få hevet kjøpet i sin helhet, dette gjelder også frakt til fra, slik at de bør komme hjem til deg å hente den. For å slå dette igjennom hadde jeg nevnt "kontraksbrudd", og at de hverken kan stille med omlevering, eller avhjelp. Som den store part, bør ikke 3000 kroner i differanse være så stort for de å leve med da, forskjellen i kost vil sannsynligvis være mindre. Endret 4. mai 2009 av Mixy Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Henger meg på denne, hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg levert ALT og avbestilt det som er bestilt og glemt at den butikken eksisterte. Hvilken butikk/kjede er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå