Gå til innhold

Lager WD harddisker som virker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GeeZuZz-- Du har stor nok strømforsyning? tenke på at kansje den ikke takler mere belastning og blir ustabil?

Ja. siden LAN serveren min klarer å kjøre 3 7200rpm disker med en 230W PSU, skulle min PC klare å kjøre 2 disker med 340W

Hva med resten av PC'en? Har du mye annet strømkrevende? Selv om PSU'en er oppgitt til 340W trenger ikke det å bety at den er god nok. Det kan være noe galt med den, at det er et dårlig merke eller kanskje du har noe brudd/kortslutning i ledningene ut i fra den. Kanskje har du såkalt "urein" strøm i huset? Eller for mye spenning på kursen? Dette er ting som PSU'er av gode merker ofte jevner ut for deg, mens en noname-sak kan være mer følsom.

Lenke til kommentar

jeg har også vært borti wd disker som har føkka opp. senest var for ca

2 måneder siden. kjørte raid (striping). fikk lagt inn windows, men så

klikket det for den ene hd'en. det var smart failure, noe det tok

komplett 2 uker å komme frem til (grunnet sykdom, men det hjelper ikke

meg!). jaja, nå virker det greit. men stoler ikke helt på wd enda.

viktige filer ligger jeg både på wd-raidet og maxtor disken(e) som

opprinnelig stod i raid.

Lenke til kommentar
Komplett pleier ikke å sende en ny ting hvis de ikke finner feil på den tingen som du sendte inn, hvis de ikke finner feil sender de den samme tingen tilbake...så det er lite sannsynlig at det er hd'en som gjør det... :roll:

Du mener vel at det er sannsynlig at det er HD'en som gjør det?

Nå har jeg testet den i "LAN serveren" min, og etter ca 10 minutter skjedde det der også. Slo seg av, og startet igjen umiddelbart etterpå.

Det utelukker med andre ord at jeg har skyld i noe :roll:

Se der jeg har tatt fetere skrift! hvis det ikke feiler hd'en noe får du ikke ny hd, de sender den samme hd'en som du sendte inn tilbake til deg! Hvis de fant feil på hd'en har du fått en ny! Jeg tror ikke det er hd'en som er feilen her...
Lenke til kommentar

Ja, men jeg fikk jo ny HD...

Hvis det ikke hadde vært feil på den måtte jeg jo betalt 160kr i testgebyr.

Jeg har nok bare vært ekstremtuheldig. Sannsynligheten for å få to harddisker med samme feil er jo nesten negativ... :(

btw, komplett har godkjent retursøknaden, og jeg har sendt den tilbake. Regner med de leser kommentaren min før de godkjenner den.

Lenke til kommentar

Jeg har nok bare vært ekstremtuheldig. Sannsynligheten for å få to harddisker med samme feil er jo nesten negativ... :(

:yes: tror nok det ja...har 3 WD disker som jeg aldrig har hatt ett eneste problem med ;)
Lenke til kommentar
Kanskje har du såkalt "urein" strøm i huset? Eller for mye spenning på kursen? Dette er ting som PSU'er av gode merker ofte jevner ut for deg, mens en noname-sak kan være mer følsom.

Mad Wolf Magnux: vel jeg har allerede utelukket PSU som årsak, så derfor gidder jeg ikke å ramse opp alt innholdet i PC-en...  :wink:  

Harddisken funket jo heller ikke skikkelig i den andre PC-en jeg prøvde.

Du har ikke nevnt om den andre PSU'en er noname eller ikke. Kanskje den har samme problem (noe som ikke er helt usannsynlig hvis f.eks. spenningen på kursen er for høy/ustabil).

Forøvrig tror jeg faktisk at Komplett informerer om at de betaler porto på garantisaker. Jeg mener bestemt å ha lest dette på en av Kundeservice-sidene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Eneste diskene som har kræsjet hos meg er IBM :x

WD disker har kvalitet og det merker du. De tåler virkelig juling

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...