Gå til innhold

Bluescreenproblem ved installasjon av WinXP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en forholdsvis ny maskin med Vista HomeP osv, men så tenkte jeg at jeg ville installere WinXP siden ikke alle spill og programmer fungerte så bra som forventet i Vista. Har prøvd "Compability mode" på eldre programmer, men det fungerer ikke særlig bra.

Hypotesen min er at problemet med installasjonen av XP ligger i RAID-oppsettet, for når en starter maskinen med XP-cden, så står det at man skal trykke F6 for å installere RAID-drivere hvis man har et RAID oppsett(noe som jeg har). Har testet med ekstern diskett-stasjon og alt mulig, men får bare bluescreen hver gang (den typen hvor maskinen restarter rett etter skjermen har blitt blå, for at det så kan holde på for evig om du ikke stopper den), selv om jeg har installert driverne med diskett, både med 32- og 64bit XP.

HW finner dere i signaturen.

Driveren jeg brukte fant jeg på HKets hjemmeside og heter Intel ICH9R SATA RAID Driver.

Kan noen være så snill å gi meg noen tips for hva jeg kan gjøre for å installere XP på en pc med nye komponenter, RAID-oppsett og 64bit? Har prøvd både med 32- og 64bit CD, samt instalasjon av RAID-drivere med diskett, men får bluescreen hver gang.

Mvh k0nge

Endret av k0nge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...