larsingedude Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk? Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk?Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Ekteskapsloven har lite med kirken å gjøre ... Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk?Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Ekteskapsloven har lite med kirken å gjøre ... nei, da tok jeg feil, trodde poenget med ekteskapsloven var at homo folk skulle få lov til å gifte seg? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk?Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Ekteskapsloven har lite med kirken å gjøre ... nei, da tok jeg feil, trodde poenget med ekteskapsloven var at homo folk skulle få lov til å gifte seg? Poenget med den nye ekteskapsloven er at homofile skal kunne gifte seg, ja. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk?Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Ekteskapsloven har lite med kirken å gjøre ... nei, da tok jeg feil, trodde poenget med ekteskapsloven var at homo folk skulle få lov til å gifte seg? Poenget med den nye ekteskapsloven er at homofile skal kunne gifte seg, ja. k, sånn kirkelig ikke sant? hva er poenget med at de får lov til å gifte seg i ett kirkesamfunn som er imot at de gjør det? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Ett ord: "Statskirke" Det du kommer med er vel strengt tatt et argument for å skille stat og kirke; la mørkemennene styre skuta selv, for å velge en litt negativ vinkling. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hei, den norske kirke er lutheriansk?Den lutherianske kirke mener ekteskap er mellom mann og kvinne. Hvorfor ekteskapslov? Ekteskapsloven har lite med kirken å gjøre ... nei, da tok jeg feil, trodde poenget med ekteskapsloven var at homo folk skulle få lov til å gifte seg? Poenget med den nye ekteskapsloven er at homofile skal kunne gifte seg, ja. k, sånn kirkelig ikke sant? hva er poenget med at de får lov til å gifte seg i ett kirkesamfunn som er imot at de gjør det? De får ikke gifte seg i kirka fordi kirka ikke vil vie homofile. Det er mange andre trossamfunn som vier homofile, bl.a. Humanetisk Forbund. I tillegg kan de som alle andre vie seg borgerlig på tinghuset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå