Gå til innhold

Hvor stor strømforsyning må jeg ha?

Anbefalte innlegg

Cd-Brenner

DVD-Spiller

AMD Athlon Xp2500+

Floppydisk

2 x Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM (Special Edition 8MB cache WD1200 JB)

Hovedkort

5.1 Lyd kort

5.1 høytalere 50W

2 x 512MB DDR

3Com Etherlink XL 10/100Mbit PCI kort

Skjermkort (ATI 9700)

4 x Sunbeam Kald Katode, 30 cm, blå

Kjøler for skjerm (Fra microplex.no)

LCD termometer

7 vifter

Zalman viftestyring, 6 kanaler

Hvor stor strømforsyning må jeg ha?

Hadde tenkt på 420W men ble litt usikker.

Jeg skal ha en stabil PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyttalerene henter vel strøm fra egen strømforsyning. En 420w burde holde lenge, mendet beste er vel hvis noen som har peil gidder å skrive hvor mye en harddisk bruker, hovedkort prosessor osv. Katodene står det vel på, det står på alle viftene, da blir det bare å legge sammen og finne maks strømforbruk

Lenke til kommentar

Til det der så ville nok jeg kjøpt en 500w evt 550w PSU. Det oppsetet der er ikke så ulikt mitt og jeg måtte ha over 450 for at det skulle starte. Du har jo i tillegg en haug med vifter og katoder som skal ha strøm så gå for en 550w. Kjøp en sånn som jeg har. 600kr elns på komplett.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på kvaliteten på strømforsyningene, og hva som faktisk ligger bak Watt-antallet til strømforsyningen. Her er det mye triksing ute å går nemlig. Ta Q-Tec for eksempel, de oppgir maks antall Watt som kan gis maks på et tidspunkt, men dette ikke noe strømforsyniningen klarer å gi over tid...

En god 350W-er klarer å drive det der. Ser ikke bort fra at en 300W-er klarer det også. Men når du først er ute å handler så bør du kjøpe en god 400W-er eller noe kraftigere.

Lenke til kommentar

Jepp, Watten har lite å si når det ikke er god nok strøm over f. eks. 12V og 5V delen av strømforsyninga. Da alle viftene, katodene, harddisker, cd-rom osv kobles mot 12 og 5 volt. Du burde derfor få fatt på ei god strømforsyning som gir greit med ampere på de to spenningene, noe alle kvalitetsforsyninger gjør. Q-Tec er billig og funker for mange, MEN kan nok virke som hassardspill i din situasjon, som PanzerFaust nevnte. Ta å kikk litt på Enermax og lignende strømforsyninger, da de gir hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha delta vifte nei :D

Chris88: Du sier det holder med 360 og en sier han hadde nesten samme oppsett som meg og måtte ha over 450W..

Hvem skal jeg tro?

Skal ha Chieftec Big Tower.

På komplett.no følger det med en 360W.

Vil det si at jeg bare trenger den..

Han noen folk fra Hardware.no eller overklokking.no svare meg?

Da er jeg iallefall 100% sikker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...