AMD xp Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 jeg syns at dette forumet skulle hatt en topic som heter: DA var jeg nervøs da,hvor alle overclockere kunne delt sine store skrekkslagne øyeblikk..f.eks da maskinen ikke ville boote etter oc'ing,eller da mamma sølte kaffekoppen oppå masse hardware.. jeg selv var nettopp PISSnervøs...like før jeg dreit på meg åsså,d jeg drev å overklokket min søte amd xp1700+.men fordi den ble varm ville jeg sjekke om arctic silvere var "jevnt og tynt " fordelt på coren...joda,jeg tok løs cpu'en tørket vekk gammel goop med isopropanol og antistatisk mikrofiber klut,så skulle jeg smøre på ny goop,det så ut til å ha godt bra,men så så jeg en liten flekk goop på prosessoren (utenfor coren) så jeg bestemte meg for å tørke bort dette..men jeg tok kluten jeg hadde tatt bort gammel goop med,resultatet ble masse "sølvfargete" broer som det luktet isopropanol av (jeg hadde smurt det utover cpu'en) Jeg ble hysterisk å bannet på så mange språk jeg kunne,men til ingen nytte,goopet lå der å lissom lo av meg,jeg bestemte meg for å vaske dette bort så jeg tok litt isoprop på en NY klut,og satte igang...da kom jeg på at broene ikke burde få noe strømførende i seg,for der kan det kortsluttes og gudene vet hva..men det var for sent..shit au tenkte jeg,det ser bra ut,vi starter maskinen,og gjett hva DEN STARTET men plutselig sier han Primary master failed..Jeg ble først redd...så drittsur "Hvorfor kan ikke ****skapet funke"ropte jeg så høyt nabokjerringa gaula "Fordi du er en ***** parasitt av en nabo" tilbake til meg....først da sjekket jeg kabler og sånt..dvs jeg satta fast ide kabelen i hd'en...så bootet jeg opp igjen...og alt funket...nå er jeg en erfaring rikere,og det føles godt å ha delt mitt lille skrekkscenario med dere :smile: Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Det er noe som heter: "if it ain't broken don't fix it", men jeg har aldri brydd meg om det jeg heller. Det har gitt meg noen tunge stunder... Magnus Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 velvel,sikkert mange som har revet seg i håret og verbalt gitt utrykk for sine følelser ved Fixing av not broken hardware =) vil bare si at maskinen min er stabil nå,men stusser over tempen...50grader IDLE...vifta er på uberklokking modus nå.. dvs 10volt...vifta det er snakk om er en noicekiller silverado...men hører rykter om at hk gir feil temp info,noen som vet dette med sikkerhet? Lenke til kommentar
Beemer Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Tjalla... Kan vel nesten garantere deg at måleavlesninga er noen grader for høy, ja...Den var ikkje rett på noen av Socket A- Hovedkortene mine. Det verste var ca. 5-13 grader feil, sånn omentrent.... Remember this, though...Det er ikke alle som er slik, noen er bortimot korrekte, skiller kanskje ikkje mer en en grad eller to... :smile: Lenke til kommentar
Hurrle Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Såvidt jeg har fått med meg på diverse forum er den sensoren som sitter i XP prosessorene temmelig nøyaktig (den sitter visst inni core'n). På de eldre Athlon prosessorene var det visst bare en sensor på hovedkortet som "kom borti" prosessoren på undersiden. Det sier seg nesten selv at det blir unøyaktig. Mener jeg så et sted at de gamle Athlon kunne være borti 15-20 grader feil, mens XP er bare 1-2 grader feil. XP'en min sier 38 grader på idle i Motherboard Monitor. Da er kjøleribba kaldere enn fingrene mine (altså under 37), så det må jo være ganske riktig temp i prosessoren. Lenke til kommentar
iceball Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg trodde Artic Silver ikke ledet strøm jeg....kanskje hjernen min som svikter... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: iceball skrev (2002-01-23 11:42):Jeg trodde Artic Silver ikke ledet strøm jeg....kanskje hjernen min som svikter... tror nok det er den som svikter ja, hvis du kiker på f.eks 3dfxcool.no står det jo svart på hvitt at den leder strøm Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 og dette var jeg fullt klar over når det skjedde =) jaja,maskinen er oppe å går,om med en litt høy temp...sølvplata på kjøleren har et hakk/ripe... Noen som har en 100% strøken Noicekiller silverado å selge meg til under microplex pris? Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Til AMD xp: Som alle med a7m266 har erfart stiger tempen med 10 grader etter flashing. Jeg er medlem av eit forum for a7m266 og er derfor klar over at dette er eit problem. Noen på forumet hadde målt med sensorer inntil pros, etter flashing, og den viser 5-6 grader for mye. Bare til ettertanke. Om det stemmer veit ikkje eg. mvh Ørjan Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 artic silver leder ikke størm. det står svart på hvitt på microplex.no! det er en legering av sølv... hjernen din er helt fin! gamle thunderbird 1000mhzen min er helt forsmulta ned med as. Bridger og alt er fullstendig bada i artic silver, men den fyrer som bare **** fordet. derimot er min kjære XP helt fri for smuss... Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det er fordi biosen er tilpasset xp pros, det er ingen annen grunn til å oppgradere fra 1004... Quote: On 2002-01-23 18:27, galdurah skrev:Til AMD xp:Som alle med a7m266 har erfart stiger tempen med 10 grader etter flashing. Jeg er medlem av eit forum for a7m266 og er derfor klar over at dette er eit problem. Noen på forumet hadde målt med sensorer inntil pros, etter flashing, og den viser 5-6 grader for mye. Bare til ettertanke. Om det stemmer veit ikkje eg.mvh Ørjan Lenke til kommentar
Underlord Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har en Silverado tilsalgs for 400 kr den er strøken Lenke til kommentar
Lzr Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Ikke noe problem å fjerne gammel Arctic Silver pasta uten å gni det inn. Bruk noen Q-tips + litt 96HB. Anbefaler IKKE å bruke noe kraftig løsemiddel siden det ganske sikkert vil løse opp overfalten på cpu'en. Har gjordt dette flere ganger, og det blir så pent og shiny.. som ny! Lzr. Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-01-23 18:17, AMD xp skrev:Noicekiller silverado å selge meg til under microplex pris? Ikke for å pirke (vel, jeg gjør det likevel), men den heter altså Noicecontrol Silverado.... vesensforskjell der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå