kake_fisk Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg har et lite spørsmål. Hvordan kan jeg sjekke om tab key er blitt trykka i programmet mitt? Jeg vil helst ha den vanligste metoden og ikke inkludere SDL for å gjøre det enklere eller noe. Lenke til kommentar
Vintage Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hmm, vist du bruker SDL og poenget er at programmet skal fungere på flere OS er det kanskje ikke lurt å bruke API som er native for windows. Uansett, du kan bruke GetAsyncKeyState. Endret 1. mai 2009 av Vintage Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Takk, den virker bra. Tipper den bare virker på Windows siden den bruker window.h? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Den funker bare i windows ja. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 mh-m.. hvordan kan man gjøre dette i linux(ubuntu hvis det har noe å si)? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Nå er ikke jeg veldig kjent med Linux utvikling, men etter det jeg vet brukes biblioteket ncurses til dette. Det finnes ingen cross-plattform funksjon for å lese keyboard etter det jeg vet, så du må eventuelt legge inn en #ifdef WIN32 eller noe hvis det skal kompilere begge steder. Et forum jeg fant var det en som anbefalte SDL til å lese tastaturtrykk, men det er mulit det blir litt overkill, men også et godt forslag siden input er allerede cross-platform i SDL. Lenke til kommentar
aC Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ekvivalenten til GetAsyncKeyState i win32api er KeyPress til Xlib Xlib keyboard manual I forhold til windows har ikke GNU linux/unix noe vindusystem native så du er nødt til å bruke det som er vinduserveren hos deg (dette er nesten garantert X window System, som igjen bruker Xlib) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå