Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Valg av programfag til neste år(VGS2)

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg har allerede valgt programfag, men på den skolen jeg går på så kan jeg bytte hvis jeg er i tvil. Jeg har alltid likt det samfunnsfalige, det med å diskutere med folk og argumentere. Altså være veldig engasjert i samfunnet. Jeg har egentlig lyst til å studere innen juss. Men nå har jeg plutselig blitt usikker, i og med at alle sier det er vanskelig og slitsomt(Det har jeg allerde vist, men artig å bli advokat uansett) Jeg har valgt disse fagene som programfag: Matte 2p(!), Samfunnskap, Sosialtropologi og rettslære. Men etter å ha diskutert med foreldtene mine, mener de at jeg burde ta Engelsk internasjonal. Burde jeg virkelig det? Jeg vet jo at engelsk er kjempe viktig, men fikk høre at internasjonall engelsk er mer historie en gramma osv. Nå har jeg plutselig tenkt å ta realfag(i og med at jeg da bli ALT). Men maten min er ikke bra i det hele tatt . Ligger på en 3 i Matte 1p(har ikke jobba noe). Er det noe som kan gi meg gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har allerede valgt programfag, men på den skolen jeg går på så kan jeg bytte hvis jeg er i tvil. Jeg har alltid likt det samfunnsfalige, det med å diskutere med folk og argumentere. Altså være veldig engasjert i samfunnet. Jeg har egentlig lyst til å studere innen juss. Men nå har jeg plutselig blitt usikker, i og med at alle sier det er vanskelig og slitsomt(Det har jeg allerde vist, men artig å bli advokat uansett) Jeg har valgt disse fagene som programfag: Matte 2p(!), Samfunnskap, Sosialtropologi og rettslære. Men etter å ha diskutert med foreldtene mine, mener de at jeg burde ta Engelsk internasjonal. Burde jeg virkelig det? Jeg vet jo at engelsk er kjempe viktig, men fikk høre at internasjonall engelsk er mer historie en gramma osv. Nå har jeg plutselig tenkt å ta realfag(i og med at jeg da bli ALT). Men maten min er ikke bra i det hele tatt . Ligger på en 3 i Matte 1p(har ikke jobba noe). Er det noe som kan gi meg gode råd?

Realfag er vanskelig (etter hva jeg har hørt i hvertfall). Vil anbefale deg å velge det du har størst interesse for! Ja, engelsk er jo viktig da og er nok noe du kan ha bruk for senere. Nå er det ikke så lett for meg å gi råd (i og med at jeg ikke vet hva slags engelskkarakter du ligger på), jeg har hørt at det kreves endel mer på internasjonal engelsk. Det beste jeg kan råde deg til er vel egentlig å ta deg en prat med engelsk læreren din evt med rådgiveren din (han eller hun kan anbefale deg fagkombinasjoner for de studiene du ønsker etter videregående)!

Læreplanen for internasjonal engelsk ligger her: http://www.udir.no/grep/Lareplan/?laerepla...mp;kmsid=189540.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...