Gå til innhold

Utlendinger: "Tall Norwegians"


Delvis

Anbefalte innlegg

eg har vore i sverige 4 gonger, og alle gongene har alle folka vert mykje høgare enn det dei er i noreg

 

Jeg har vært i sverie OVER NINE THOUSAAAAAAAAAAND times. Jeg syntes ikke det ser ut til å være så stor forskjell hvertfall. Har en på jobb i sverige som er 2m og 10 cm men resten er av average height sammenligna med de på norskesida.

 

Må han bøye seg i dører / under vanlig tak?

 

:!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg har vore i sverige 4 gonger, og alle gongene har alle folka vert mykje høgare enn det dei er i noreg

 

Jeg har vært i sverie OVER NINE THOUSAAAAAAAAAAND times. Jeg syntes ikke det ser ut til å være så stor forskjell hvertfall. Har en på jobb i sverige som er 2m og 10 cm men resten er av average height sammenligna med de på norskesida.

 

Må han bøye seg i dører / under vanlig tak?

 

:!:

 

Jepp han bøyer seg for dører.

Lenke til kommentar

Bare tøv akkurat som at alle nordmenn er høye og blonde og blåøyde og spiser selunger til frokost hver dag, etter å ha slaktet dem nede på isen med bare nevene mens vi LER av deres søte dådyrøyne, barbariske selmordere som vi er.

 

"Isn't stockholm the capitol of Scandinavia? I heard they have polar bears in the streets!"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Snitthøyde for norske menn: 180 cm

Snitthøyde for folk født i utlandet (inkl. svensker): 175,5 cm

 

bare sjekk kildene!

 

Kilder:

1. Statistisk årbok 2000. NOS C600. Oslo: Statistisk sentralbyrå, 2000: 117.

2. Rapport 2000 vekt helse. Oslo: Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet, 2000.

3. Obesity. Preventing and managing the global epidemic. Report of a WHO Consultation on Obesity. Genève: WHO, 1998.

4. Taylor CB, Jatulis DE, Winkleby MA, Bochill BJ, Kraemer HC. Effects of life-style on body mass index change. Epidemiology 1994; 5: 599 – 603

5. Sundquist J, Johansson SE. The influence of socioeconomic status, ethnicity and lifestyle on body mass index in a longitudinal study. Int J Epidemiol 1998; 27: 57 – 63.

6. Johansson SE, Sundquist J. Changes in lifestyle factors and their influence on health status and all-cause mortality. Int J Epidemiol 1999; 28: 1073 – 80.

7. Søgaard AJ. Helsekonsekvenser av vektendring – er slanking fordelaktig? En litteraturoversikt. Norsk Epidemiologi 2000; 10: 95 – 108.

8. Graff-Iversen S, Øien H. Kroppsmasseindeks og vektutvikling: hvilke forskjeller er det mellom kjønnene? Norsk Epidemiologi 2000; 10: 87 – 94.

9. Reglement for militær legebedømmelse og militærmedisinsk administrasjon. Fsan P-6, Hæren. UD 12 – 1. Oslo: Forsvarets sanitet, 1994. 10. Hair JF jr., Anderson RE, Tatham RL, Black WC. Multivariate data analysis. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1995.

Lenke til kommentar
Snitthøyde for norske menn: 180 cm

Snitthøyde for folk født i utlandet (inkl. svensker): 175,5 cm

Utav dette leser jeg:

 

1. Nordmenn er høyere enn gjennomsnittet i verden

2. Svensker er mye høyere en nordmenn (dette har jeg lest tidligere i tråden)

3. Jeg gjetter på at de ca 9 millioner svenskene er 200 cm høye i gjennomsnitt. Dette gjør at resten av verdens befolkning (bortsett fra svensker og nordmenn: ca 6,9 milliarder) må ha en gjennomsnittshøyde på ca 175,47 cm.

 

 

PS: Det skrives Norge, Sverige, men nordmann, svenske, norsk og svensk. Det skal bare være innledende versal når man snakker om landet (som er et egennavn), ikke når man snakker om nasjonalitet etc. i adjektiver og adverb.

Lenke til kommentar

Jeg postulerer at verdens befolkning i øyeblikket er 6,9 milliarder pluss nordmenn og svensker. Den som har et estimat backet opp av nøyaktige folketellinger eller andre troverdige kilder, står fritt til å angripe mitt postulat.

 

Spørsmål til Billy: Forutsatt at dine egne befolkningsestimat legges till grunn; hvordan vil dette påvirke gjennomsnittshøyden for svensker i regnestykkene over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...