sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Vad tycks? D200 + Tamron 90mm @ F/4.5, 1/350, ISO 400 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Kul bruk av DOF, fin komposisjon - men blir litt for kornete for meg (jaja, pixelpeeper). Du kunne fint gått ned på både blender og lukkertid her for å fått ned til ISO200 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Pixelpeeping er ikke sunt Blender er største og jeg ville ikke gå lengre ned i lukkertid da jeg stod i en ganske ubehagelig posisjon og ville ikke ha bevegelsesuskarphet. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Blender er største og jeg ville ikke gå lengre ned i lukkertid Ok - det stemmer ikke med de exifdata du har oppgitt ser du. Du har oppgitt f/4.5 - og på Tamron 90, så er vel største blender f/2.8 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Største blender forandrer seg ved fokusering, akkuratt som det gjør med sigmaen din, men sigmaen sier hele tiden F/2.8 i motsetning til Tamronen som rapporterer effektiv blender. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Største blender forandrer seg ved fokusering, akkuratt som det gjør med sigmaen din, men sigmaen sier hele tiden F/2.8 i motsetning til Tamronen som rapporterer effektiv blender. ??? Trodde det var snakk om fysisk størrelse på hølet jeg Men forandrer den seg så mye av litt fokusering da? Edit: På makrolinser er det jo ganske lang vandring. hmm Sikker ikke viktig å skjønne dette Liker bildet forresten. Artig øye som kikker over kanten. Fine farger og korninga gjør meg ingen ting. Er innholdet som er viktigst. Endret 1. mai 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Tøff idé og komposisjon. Og fine farger. Men jeg synes at bokeh kanskje ble litt småharsk? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 ??? Trodde det var snakk om fysisk størrelse på hølet jeg Men forandrer den seg så mye av litt fokusering da? Edit: På makrolinser er det jo ganske lang vandring. hmm Sikker ikke viktig å skjønne dette Største blender på nærfokus er 5,6. Makroobjektiver endrer brennvidde med nærfokusering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå