lefsaker Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Har en listbox med flere items under hverandre. Noen ganger blir informasjonen i et item for stor til at det egner seg. Jeg har lagt merke til at om jeg trykker på et item, så blir det valgt. Er det mulig å kopiere teksten fra det valgte itemet til en annen textbox uten å måtte hardkode itemnummer osv? Edit: Beklager, var litt for dårlig til å søke før jeg postet. Fant løsningen her: http://www.dreamincode.net/forums/showtopic48133.htm Endret 1. mai 2009 av lefsaker Lenke til kommentar
miXer Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Mener du skal ha en mulighet til å bruke FocusedItem.Text eller SelectedItem.Text. TextBox1.Text = ListBox1.FocusedItem.Text eller TextBox1.Text = ListBox1.SelectedItem.Text Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 ListBox bruker hvert item sin ToString() funksjon for å vise tekst. Derfor er det avhengig av hva slags data du har lagret i listboxen hvordan du skal hente det ut. Hvis det er strings du har lagret, er det bare å hente verdien uten å tenke noe mer over det. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Bruker du bindingsource, så er det enda enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå