Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei, Som tittel sier trenger jeg en metode for å finne egen ip adresse. Har googlet litt og beste jeg fant var private string GetIP() { string strHostName = ""; strHostName = System.Net.Dns.GetHostName(); IPHostEntry ipEntry = System.Net.Dns.GetHostEntry(strHostName); IPAddress[] addr = ipEntry.AddressList; return addr[addr.Length-1].ToString(); } Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng Lenke til kommentar
spacemonster Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Dette er kanskje en litt enklere måte å hente ut ip-adressene til en datamaskin på: string hostName = System.Net.Dns.GetHostName(); IPAddress[] ips = System.Net.Dns.GetHostAddresses(host); foreach(IPAddress ip in ips) { string ipString = ip.ToString(); Console.WriteLine(ipString); } Her skrives alle ip-adressene ut til konsoll. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng Det er en IPv6 adresse. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Men får ikke dette til å funke.. får bare en hex(?) output med : skilleteng Det er en IPv6 adresse. Det er det gitt.. Men hvordan får jeg ipv4 adressen? Takk for kode spacemonster, skal testes:) Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Fant ut ipv6 kom i rtb fordi den var den siste som ble lest ut! Takk for hjelp. liten bug i koden din spacemonster IPAddress[] ips = System.Net.Dns.GetHostAddresses(hostName); Endret 1. mai 2009 av Dundersalt Lenke til kommentar
spacemonster Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja selvsagt, skiftet det etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå