Gjest Mann i 30 årene Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er en mann i slutten av 30 årene, og er samboer med en ti år yngre dame. Ho var ganske vill før vi ble sammen, tok ting som det kom. Vi har nå vært sammen i mer enn fem år, og vi har to barn sammen. Jeg elsker henne svært høyt, og gjør alt jeg kan for ho. I de siste månedene har jeg merket at ho stadig vekk blir sittendes oppe på natta, etter at jeg går opp for å legge meg. Ho kommer gjerne med et - Kommer straks, skal bare bli ferdig med spillet først. Ho spiller på Jippii.no Det plager meg ikke at ho spiller der, jeg har selv enkelte nettspill jeg spiller på. Imidlertid, som nevnt, så blir hun sittende. Vi har alltid hatt et aktivt sexliv, men det har liksom dalt litt, ikke minst fordi ho blir foran dataen. Joda, ho er erketypisk B-menneske, og kan ligge å vri seg en god stund i senga før ho sovner. For en drøy uke siden satt jeg foran vår felles data og drev på med mitt, da hennes msn "plinget". Og selv uten at man åpner, så ser man jo den første teksten. Den var "Sex i kveld?" Skal si at jeg skvatt! Hjertet banket. Nå er ikke samboern min så veldig kunnskapsrik på dataen, så jeg skyndte meg å sette hennes msn til å lage logger. Jeg visste at den ikke gjorde det fra før, for jeg hjalp henne med å opprette den. Når det gjelder disse loggene, så har jeg lest dem. Jeg er ikke stolt av det. Faktisk så trodde jeg aldri at jeg ville gå til det skrittet å skulle "spionere" på dama mi. På en måte skammer jeg meg over å gjøre det. Når det gjelder innholdet i loggene, så kunne jeg trøste meg med at "sex i kveld" meldingen var en ho overså. Det virker som at ho har gitt epostadressen til flere ho har spilt med på Jippii.no Var en rask tur innom den siden selv, for å se om man måtte legge igjen epostadressen, men det trengte man jo ikke. Dessverre så virker ikke den funksjonen som viser hvilke sider man har vært innom på nettet. En bug i vår pc. Når det gjelder de andre loggene, så leste jeg gjennom det. Det var flere gutter som kom med slibrige forslag - men som ho holdt på avstand. Det plager meg ikke så mye, ikke minst fordi jeg også oppdaget at ho har lært å blokkere dem, og ho følger ikke opp dette. Men det er et par stykker som virkelig plager meg. Når jeg leste dem, så hørte jeg tydelig at hjertet mitt hamret høyt. Den ene inneholdt meldinger om hvor mange sexpartnere ho hadde hatt, hva ho likte eca - men han har ho tydeligvis ikke chattet med etterpå. Den andre som plager meg, er en spillevenn ho har fått seg. Alderen, navnet, kommunen vi bor i, antall barn eca stemmer. Det eneste er at ho nå er "singel" Det er tydelig at de har funnet tonen, og at de er "gode venner." Selvfølgelig kommer han med antydninger og hint om at de burde møtes, heldigvis bor han langt unna. Men ho følger opp, forteller at ho ikke kan nå, for "Hun har barna denne uken" Senere forteller ho at ho "Kjedet seg, og hadde lyst til å ta toget ut for å møte han." Jeg har fulgt loggen i noen dager, stort sett er de venner som snakker, men enkelte hentydninger og hint sårer meg. Slikt som at ho er singel. Ho forteller også at i sommer, når "pappaen" har barna, så kan ho sikkert ta en tur. Jeg har tatt et delvis oppgjør med ho. Jeg har ikke fortalt om at jeg kan lese loggen hennes. Men jeg har snakket med henne om at jeg føler at noe er galt i forholdt vårt. Jeg har fortalt henne om at jeg har merket at ho har endret seg litt, at jeg føler at vi sklir litt fra hverandre. Jeg fortalte henne at jeg elsker henne mye, og at jeg i så fall ønsker å gjøre alt for at vi skal ha det bra sammen. Ho sa ikke så mye. Det jeg håpet å høre var slike ting som at "Du engster deg for mye" eca Men vi fikk iallefall en delvis konstruktiv samtale, delt opp over et døgn. Jeg fikk vite litt om hvordan ho lengter litt tilbake til tiden før barn, den gangen ho kunne være spontan. At ho savner å gå på fest hver helg. Å sitte oppe halve natta (bokstavlig talt) bortforklarte ho med at ho ikke orker å legge seg for å vri seg i senga i lang tid. Vi startet samtalen i går morges. I går klippet hun håret og farget det. Litt sånn bli ny. Joda, ho har snakket lenge om å gjøre det. Men hvorfor akkurat nå? Ikke minst fordi at det å bli mer opptatt av utseende er et tegn på utroskap.. Ellers kan jeg nevne slike ting som at ho omsider har satt bilde av seg selv på msn, ho har videochattet med spillevennen. Jeg jobber i helgen, og ho skulle til sine foreldre. Og ja, det er foreldrene ho skal til. (Heldigvis). Men inntill nå så har vi hatt det slik at våre msn har stått klart med passordet på, bare til å trykke på for å koble til. I dag hadde ho fjernet det på sin. Jeg er fryktelig uskikker på hva jeg skal gjøre nå. En ting er selvklart, jeg ønsker å beholde ho. Jeg elsker henne svært mye, samt at jeg ikke klarer tanken på at jeg ikke skal bo sammen med barna mine. Dette har gått svært inn på meg. Jeg har googlet på nett etter "tegn på utroskap" eca. Jeg vurderer også å innstalere en keyblogger på dataen, slik at jeg kan sjekke hva ho skriver når hun spiller online. - Samtidig som jeg skammer meg litt over å skulle gjøre det. Men jeg føler at det er bedre for meg å finne ut av det. Kansje finner jeg en måte å redde samboerskapet på. Dette innlegget har jeg skrevet delvis for å forsøke å få klarhet i mine egne tanker, for å få bearbeidet ting og kansje klare å overleve psykisk. Men også litt for å høre om det er andre med erfaringer i dette her på diskusjon.no. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hm, det det eneste jeg noen sinne har fått ut av slik "spionering" på noen man er sammen med er 1. skyldfølelse som igjen fører til at man forteller person x hva man har gjort og får skyllebåtte uten like. 2. får du bekreftet dine mistanker, gagner deg egentlig lite. om dere har problemer i forholdet, bør du ha merket det og snakket med henne om det før du sjekker hennes logger. 3. unødvendig frykt for noe som hun bare lever ut på nettet. jeg er 25 år, og kan ikke sette meg i din possisjon da jeg ikke har hatt barn. Men jeg har nettopp gått igjenom et brudd med min samboer, så jeg kan iallefall relatere meg til de følelsene som kanskje går igjenom hodet ditt til en viss grad. Snakk med henne om hva som kan hjelpe forholdet, og for all del ikke bli tøffel(ensomgjøralt) værste kvinner/jenter vet, er akkurat det, selv i et langt forhold. Hva snakket dere om? det at hun savner sitt gamle liv gjør de fleste nå og da, og de færreste hopper faktisk over og sjekker om gresset er grønnere på den andre siden(som det var før) mitt råd er vel å kutte ut spioneringen, ta det opp med din samboer. og sett krav! Lenke til kommentar
Gjest Mann i 30 årene Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hm, det det eneste jeg noen sinne har fått ut av slik "spionering" på noen man er sammen med er 1. skyldfølelse som igjen fører til at man forteller person x hva man har gjort og får skyllebåtte uten like. 2. får du bekreftet dine mistanker, gagner deg egentlig lite. om dere har problemer i forholdet, bør du ha merket det og snakket med henne om det før du sjekker hennes logger. 3. unødvendig frykt for noe som hun bare lever ut på nettet. --- Snakk med henne om hva som kan hjelpe forholdet, og for all del ikke bli tøffel(ensomgjøralt) værste kvinner/jenter vet, er akkurat det, selv i et langt forhold. Hva snakket dere om? det at hun savner sitt gamle liv gjør de fleste nå og da, og de færreste hopper faktisk over og sjekker om gresset er grønnere på den andre siden(som det var før) mitt råd er vel å kutte ut spioneringen, ta det opp med din samboer. og sett krav! Takk for svar. 1) Kommer aldri til å fortelle. Vurdere som sagt det programmet, en uke, for å se om vi kommer noen vei. 2) Ja, vi har snakket sammen, hvor jeg tok opp min frykt for at vi var i ferd med å skli fra hverandre. 3) "unødvendig frykt for noe som hun bare lever ut på nettet." Er denne frykten unødvendig? Jeg vet ikke jeg. Hvor går grensen for utroskap? I det øyeblikket man har noe å skjule for sin partner, så er har man gått over en usynlig grense. At hun har nettvenner har jeg ingen problemer med. Men at ho sier at ho er singel, det såret meg mye. I og med at jeg fant den sexmeldinga, og at jeg sjekket loggene, så kan jeg heller ikke bruke det mot ho. Jeg har en viss forståelse for at det er spennende å flørte litt på nett, men hvor går egentlig grensen? Går grensen før eller etter et halveis løfte om å reise ut å besøke vedkommende? Eller når man underslår at man er i et forhold? Jeg trenger å få en bekreftelse på at det ikke er seriøst fra henne. Men om det går til h*** så har jeg iallefall en mulighet til å overleve reint psykisk. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg synes ikke det er noe galt i å møte noen man har møtt på nettet, men det er jo klart det avhenger av hva hensikten med møtet er. Jeg hadde nok ikke likt om min kjæreste flørtet med andre på nettet, og i hvert fall ikke at han utga seg for å være singel. Vil nok ikke si at kjæresten din har vært utro, men at hun kan ha noe urent mel i posen er ikke umulig. Å spionere på henne slik du gjør, er vel heller ikke det beste, siden du bare ender opp paranoid og med dårlig samvittighet. Og skal du konfrontere henne med mistankene dine, er du jo nesten nødt til å innrømme at du har overvåket henne, med mindre det er noe annet, utenfor nettet, som gjør at du tror hun er utro? Endret 1. mai 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Gjest Mann i 30 årene Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes ikke det er noe galt i å møte noen man har møtt på nettet, men det er jo klart det avhenger av hva hensikten med møtet er. Jeg hadde nok ikke likt om min kjæreste flørtet med andre på nettet, og i hvert fall ikke at han utga seg for å være singel. Vil nok ikke si at kjæresten din har vært utro, men at hun kan ha noe urent mel i posen er ikke umulig. Å spionere på henne slik du gjør, er vel heller ikke det beste, siden du bare ender opp paranoid og med dårlig samvittighet. Og skal du konfrontere henne med mistankene dine, er du jo nesten nødt til å innrømme at du har overvåket henne, med mindre det er noe annet, utenfor nettet, som gjør at du tror hun er utro? Jeg tror ikke hun har vært fysisk utro. Men på nettet ligger hun helt på grensen. Du sier at du ikke ville likt hvis din kjæreste reiste for å møte en han traff på nettet. Hva hvis han bortforklarte det med f.eks en firmatur med danskebåten eller noe? Jeg har vært litt ute av meg selv de siste dagene, tror ikke jeg kommer til å installere det programmet enda. Men kommer til å følge litt med på loggene, for å se om hun endrer seg litt etter at vi har snakket sammen. For å si det slik, hvis hun skal reise for å treffe han, og i så fall vil hun nok komme med en forklaring om firmafest el.lign, da vil jeg vite det. Og når vi sier har sagt hade på stasjonen, vil jeg sende en melding, "God tur til (sted) og hils (spillevennen) fra meg. Hva jeg gjør etterpå veit jeg ikke. Uansett, jeg er kraftig motivert til å gjøre alt jeg kan for å redde forholdet vårt. Med det så mener jeg at jeg nå etter at vi har begynt å snakke sammen om problemene, vil begynne å "være på sjekkern" overfor henne. Tar gjerne imot syspunkter fra dere. Om hvor grensen går, mener jeg. Og om hva dere hadde gjort i min situasjon. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 orker ikke å lese hva folk har skrevet Men jeg ville nok ikke lagret en keylogger på pc, men det er nok mulig det bare er tom snakk. Altså jeg hadde en sånn jente på MSN for noen år siden vi flørtet osv. Sa jeg var singel når jeg egentlig var i et seriøst forhold. Det startet bare for moro men ble litt mer seriøst etterhvert pleide liksom å fantasere at hun var den perfekte damen. Kunne aldri drømme om å være utro med kjærsten min, men tenkte det var like greit å flørte med denne MSN dama siden jeg aldri kom til å møte henne. Gjett hvor feil jeg var :| etter noen månder spurte hun om å møte meg osv. Jeg prøvde å finne på grunner hvorfor men ble til slutt enige om å møtes. Når vi møttes forklarte jeg henne det; altså at det bare var tom snakk. Det er kanskje sånn med samboeren din også. At hun søker bare til han for moro, for at hun skal føle seg spontan igjen. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Du sier at du ikke ville likt hvis din kjæreste reiste for å møte en han traff på nettet. Hva hvis han bortforklarte det med f.eks en firmatur med danskebåten eller noe? Jeg sa jeg ikke hadde hatt noe imot om min kjæreste reiste for å møte noen han hadde møtt på nettet, men at det var avhengig av formålet med reisen. Hvis kjæresten lyver om hva han/hun egentlig skal, er det kroken på døra for meg. Jeg har tilnærmet lik nulltoleranse for løgnere. Jeg skjønner godt at du vil følge med litt på loggen hennes, og for å være ærlig, så hadde jeg sikkert gjort det samme selv. Det handler litt om å teste folk, og sjekke om man virkelig kan stole på dem, samtidig som man har gode argumenter og beviser dersom det faktisk viser seg at vedkommende har vært utro. Det er ikke sunt eller moralsk riktig på noen måte, men det er ikke utroskap heller. Målet helliggjør middelet? Lenke til kommentar
Gjest Big_bang Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Last ned et bilde av en fin fyr fra nette, opprett en ny msn adresse. Når du går å legger deg så legger du msn adressen hennes til(tipper du har lap top), prøver å få kontakt med henne. Skriv at du har fått adressen fra en kompis som sa hun var så utrolig søt. Så skriver du en masse tjas, og etterhvert så kan du press litt på for å se hvor langt hun er villig til og gå. Flørting på nette er like alvorlig som flørting ute på byen, slikt gjør man bare ikke i mot en person man elsker. Det blir det samme som stoff, man begynner kankje med å prøve hasj men det har lett for utvikle seg til sterkere saker når du først har fått smaken på det. Og jeg mener flørting på nett er like mye (utroskap) som om det hadde hvert på en bar. og jeg tror også at gjør du ikke noe med dette nu, så kan det være for seint. For som sakt så foregård dette på en maskin nå, men hva når hun ikke trenger en maskin lengre... hva når hun virkelig er utro fordi ho trur ho ikke kan bli tatt... Jeg ville tenkt over dette, er ikke meningen at du skal leve ditt liv i frykt. det har hverken du eller noen andre noe godt av, spesielt deres barn. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Vi tar det slikt Hun skriver med noen personer på jippii. For det meste her er det kun barn og pedofile som henger på denne nettsiden. Prøv å logg deg inn med en navn "jente_20 " . Da vil du se hva som skjer, det flommer over med meldinger. Du sier hun savner spontanheten , festingen , det gode gamle livet. Jeg tror kun skriver på jippii og andre nettsteder for å få en bekreftelse . På at hun fortsatt har draget , at hun er fin og deili,mange jenter henger på nettsted for å få dette bekreftet stadig vekk. Dette er vikti for jenter , at de får denne aksepten for seg selv. At hun skriver at hun er singel betyr ikke noe. Hun skriver at hun er singel fordi vist hun sier at hun har type og barn vil ingen skrive med henne. Hun vil gjerne fortsatt skrive. Dette er deres måte å komme ut av denne boblen av familielivet og kjenne på det som er på utsiden. Få seg en pause og frihet. Du hadde en episode der en skrev "sex ikveld ?" . Det trenger ikke å bety noe. Det kan være at det er en desperat fyr som ho uheldigvis har gitt msn til og viser seg til at det er en idiot. Itillegg så nevner du at de skriver at den ene person ønsker at dem skal treffes. Hun sier da til sommeren. Hun sier ikke ja eller nei. Hun gir ikke et tidsbestemt svar og det betyr hovedsakligsett NEI. Fordi vist hun sier at dem ikke skal møtes og hun ikke vil. Ja så vil ikke denne personen prate med henne lenger. Flørting på nett er ikke ulovlig . Flørting i hverdagen er ikke ulovlig . Men når man strekker seg utover dette så bryter man grenser. Aksepterer man ikke dette skaper man kun problemer for seg selv. Jenter vil ha gutter med selvtillit , gi dem den tilliten og vist dem bryter den så sett fyr på bålet. Endret 2. mai 2009 av Vizzy Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 her har du fått mange gode råd, og jeg ser ikke noe å tilføye, les igjennom det som er skrevet, bruk litt tid på å tenke igennom det du vil gjøre, og så ser du hvordan det går. at du ble sammen med henne når hun vr tyve, og nå har barn og slikt kan jo være et tegn på at hun ikke var ferdig med den rastløseperioden, og den trenger seg på igjen nå. har man ikke fått den helt ut av blodet er eneste muligheten å faktisk få den helt ut v blodet. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Derer har ingenting igjen sammen . flytt fra hverandre . finn deg noe annet . når det har gått så langt at du sitter der som en annen KGB agent og overvåker dama di , kan dere vel egentlig bare avslutte , dele på ungene og fortsette livet ? Lenke til kommentar
Gjest Mann i 30 årene Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Utenom Raude føler jeg at jeg har fått flere gode råd, og det takker jeg for. Det var vondt å lese loggene første gang. Dama er hos foreldrene sine, på hytta nå, og kommer tilbake på søndag. Nå har jeg fått mulighet til å lese litt mer i loggene, dvs jeg har fått lest dem flere ganger, og uten at hjertet truer med å sprenge seg vei gjennom brystet. Sånn sett er det lettere å få et litt mer nyansert bilde av hva som skjer. Å få sortert ut de som kommer fra sexhungrige gutter, og som ho mer eller mindre avviser, iallefall når guttene begynner å bli litt grove. Det er fortsatt vondt å se at ho skriver at ho er single. Men som Vizzy poengterte, så kan det være for å få igjen litt av spontaniteten og følelsen av å være attraktiv. Merkelig nok, jeg tror ikke at jeg hadde hatt problemer med det i hele tatt, hvis ho ikke hadde skjult det. Det er nettopp det som er problemet. Ho skjuler det for meg. Javisst, jeg er også innom forskjellige sider, men har latt ho få se hva jeg driver på med, og alt er "åpent" slik at ho tilogmed har mulighet til å logge seg på meg. Når ho skjuler hva ho gjør, så viser det veldig klart at ho ikke vil at jeg skal vite om det. Og når jeg nå vet at ho skjuler noe, så føles dette ut som et tillitsbrudd, på linje med utroskap - eller nesten. For når det kommer til stykket, hva er utroskap? Å være utro i et forhold regnes å være sexuelt aktiv med en annen. Men samtidig har vi utro medarbeidere i bedrifter. Så det å være utro er sånn sett å bryte mot den tilliten man har. "Vizzy skrev: I tillegg så nevner du at de skriver at den ene person ønsker at dem skal treffes. Hun sier da til sommeren. Hun sier ikke ja eller nei. Hun gir ikke et tidsbestemt svar og det betyr hovedsakligsett NEI. Fordi vist hun sier at dem ikke skal møtes og hun ikke vil. Ja så vil ikke denne personen prate med henne lenger." Jeg håper du har rett. Kom fram til delvis denne konklusjonen i kveld selv, men det er en faktor som gjorde meg litt bekymret, og det er at ho snakket om at det kansje ble en dansketur med jobben. Det kom da etter at ho hadde snakket om å treffe han. Men jeg håper nå at grunnen til at ho fjernet passordet fra msn er at ho ikke ville at msn skulle slå seg på ved et uhell og at disse guttene skulle skrive inn meldinger. Det kan jeg forstå, iallefall hvis ho har fått med seg at jeg er bekymret. -Jeg har ledd det litt bort også, sagt at "det er sikkert bare fem-års-krisen," men satser nå på at ho vil satse litt mere på forholdet. Så lenge det holder seg på et relativt uskyldig nivå skal jeg slappe av. Ikke kommer jeg å nekte henne å spile, eller for den saks skyld å be henne slutte å snakke med disse guttene. Men jeg vil forsøke å finne en måte å hinte på at ho burde innvolvere meg litt, finne en måte å få ho til å forstå at det å skjule hva ho driver på med på nettet er en stor belastning for forholdet vårt. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 synes du er på rett vei nå trådstarter. og kutt ut helt "spioneringen" etterhvert. for meg hadde nok grensen gått ved det at hun sier hun er single. MEN så har ikke jeg hatt ei jente over 23år noe som gjør at mine råd begrenset verdifull. men å snakke med folk her inne hjelper uansett masse, det kan du tro meg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå