Gå til innhold

2x3.5 mm mellom mic og pc

Beges

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier: Er det noen som kan anbefale en god kabel med to 3.5 mm-utganger? Må ha dette mellom mikrofon og pc-inngang. Derfor bør den gi svært lite støy... Har kjøpt for mange billige med dårlig liv gjennom tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet er nok så som så, ja :p Realtek HD etellerannet, onboard, iallefall. Har Creative SoundBlaster Audigy 2 ZB i maskina og, men har ikke orket å sette det opp for bruk ennå.

Mikrofonen er egentlig en Yamaha PockeTrak 2G.

Nød lærer naken kvinne å spinne :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker det til å ta opp alt jeg har. Sekkepipe, fløyter, gitar, kantele, bass (funker ikke for siste, dog). Er ikke så rik, så jeg prøver bare å gjøre det beste ut av det jeg har :) Så denne løsningen funker greit inn til videre, jfr. Solhovsnatt. Tror jeg må basere meg på denne metoden en stund fremover, ser du. Men forventer ikke noe mer enn ganske dårlig demo-kvalitet, da, håper bare å slippe å få med mye støy.

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Er det noen måte å konfigurere pc'en slik at det er kun Cubase som bruker Creative-kortet som lydkort?

Ja, det burde ikke være vanskelig. Jeg bruker Cakewalk Sonar, og det kan iallefall fint bruke annet lydkort enn hva resten av PCen bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...