Beges Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja, som tittelen sier: Er det noen som kan anbefale en god kabel med to 3.5 mm-utganger? Må ha dette mellom mikrofon og pc-inngang. Derfor bør den gi svært lite støy... Har kjøpt for mange billige med dårlig liv gjennom tiden. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hva slags lydkort har du? Og mikrofon? Er ofte heller noen av dem som har skylda enn kabelen. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Lydkortet er nok så som så, ja Realtek HD etellerannet, onboard, iallefall. Har Creative SoundBlaster Audigy 2 ZB i maskina og, men har ikke orket å sette det opp for bruk ennå. Mikrofonen er egentlig en Yamaha PockeTrak 2G. Nød lærer naken kvinne å spinne Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Vel, et slikt lydkort er ikke ideelt til å ta opp lyd hvertfall. Hva skal det brukes til? Opptak av vokal? Da burde du egentlig kjøpe deg et rimelig lydkort beregnet til dette, og en grei mikrofon. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg bruker det til å ta opp alt jeg har. Sekkepipe, fløyter, gitar, kantele, bass (funker ikke for siste, dog). Er ikke så rik, så jeg prøver bare å gjøre det beste ut av det jeg har Så denne løsningen funker greit inn til videre, jfr. Solhovsnatt. Tror jeg må basere meg på denne metoden en stund fremover, ser du. Men forventer ikke noe mer enn ganske dårlig demo-kvalitet, da, håper bare å slippe å få med mye støy. Endret 2. mai 2009 av Beges Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg ville forsøkt å sette opp det andre lydkortet først. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Er det noen måte å konfigurere pc'en slik at det er kun Cubase som bruker Creative-kortet som lydkort? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er det noen måte å konfigurere pc'en slik at det er kun Cubase som bruker Creative-kortet som lydkort? Ja, det burde ikke være vanskelig. Jeg bruker Cakewalk Sonar, og det kan iallefall fint bruke annet lydkort enn hva resten av PCen bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå