Hattori Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hei. Har en marinermotor 25hk som ikke vil gå helt i fri. Når jeg kjører frem over så er alt i orden, men når jeg setter den i fri så siver propelen fortsatt rundt... den går ikke fort rundt, men det er et problem! Noen som vet hva dette kan skyldes? har litt greie på båtmotorer, men dette finner jeg ikke ut av. Har hatt toppen på motoren av og sett, men jeg kan ikke finne noe som er galt. Tror det kan ligge i giret lengre ned på stammen... men er veldig usikker! Viss noen har kjennskap til dette så hadde det vært fint og høre hva dere tror kan være feil!! Takk Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Stopp motoren, sett den i fri, tilt den opp, og kjenn om det er motstand i propellen.. På mange motorer går fortsatt propellen rundt selvom den står i fri, men ikke fort.. Lenke til kommentar
Jallafu Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Korrekt som Oreo sier. Ellers kan du se om det er justeringsmuligheter ved gir staget med undervannshus. Er litt usikker om det er slik på akkurat din motor. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Når den er i fri så skal det ingen ting til for at den svirrer rundt, strøm og fremdrift osv. Om den ikke kobler helt fri skal jo være en smal sak å finne ut. Setter den i gear så vil den jo klunke/rape litt Ta den ut av gear klunk. Sitter enten eller i gear, halvveis så vil den file tenner, rape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå