Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor kjøpe denne Audi a4 !?


Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at Audi har de bruktbiler har en av de bilene med minst feil i følge statistikk. Var noen tall på VG om dette. Dette kan jo telle litt for dem som kjøper brukt også :)

 

Jeg er ikkje spesielt fan av èn type bil. Ganske tilfeldig at jeg har Audi nå faktisk. Men det er ikkje tilfeildig at jeg ikkje har BMW :D

 

Du får ikkje kjøpe pakkiskjerre iallefall
:p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fakta?

Audi er mye bedre biler og kjøre enn BMW, de har langt bedre kjøreegenskaper, og MYE mer kjøre og eiereglede.

Haha, la oss si det slik da så du værtfall tror det selv.

Du kan spørre hvilken som helst bilguru som tester biler at BMW har bedre kjøregenskaper enn Audi. 60/40 vektfordeling, haha hva er det da?

Har du tatt en titt oppe i motorommet dit vil du se at audi har plassert motoren langt frem i motorommet samt batteriet fremmi panseret. Selv BMW som ofte har 2 sylindrer mer har greid å plassere motoren med mer enn 50% av vekten bak forhjula samt batteriet er plassert i bagasjerommet for 50/50 vektfordeling.

 

Venligst kom med fakta hvorfor den understyrte Audien din har bedre kjøregenskaper en BMW.

Lenke til kommentar

Når man snakker om bil til vinterlek så er audi quattro mye mer kos enn det bakhjulstrekken til bmw er, jaja, jeg vet man kan få firehjulstrekk til bmw og men, hvor mange av disse ligger ute av de eldre modellene?

 

Kjenner en som handla seg en 525 i norge, handla en m5 fra tyskland og bygde om til en orginal e34 m5 i norge og registrerte den slik. Han mener helt klart at det er langt ifra en vinterbil, det slipper så lett at det ikke er moro en gang.

 

Anyways, jeg har testa begge deler, forhjulstrekk er ikke moro, men eldre audi(ikke a4, sorry) er kjempelekent, sitter på en audi 80 (2l 150hk) med diffsperre og quattro og storkoser meg, og de fleste kameratene mine som har vært med ute å lekekjørt mener faktisk det samme, firehjulstrekk er overlegent.

 

Ang. hard kjøring på tørt føre har jeg aldri testa en bakhjulsdreven bil, men eiern av m5 mener det var her den virkelig viste hva den var laget for, men her har jeg igrunn ikke grunnlag til å uttale meg annet enn at jeg ikke har problemer med at min 4'er er understyrt.

 

Fanboy? Kanskje, mulig jeg er ignorant.

Lenke til kommentar

På vinterføre har jeg ingen problemer med å tro at en firehjulstrekker er morsomere enn bakhjustrekk, har ikke prøvd en skikkelig 4x4 å lekt meg med på vinterføre men på bart føre så ser jeg ikke vitsen.

Quattro systemet er også veldig tungt og tilfører enda mer vekt fremmi snuta.

 

Men så er jo også vinter noe som preger Norge i stor grad, likevel blir det ikke prioritert hos meg hvertfall.

 

 

Angående hardkjøring og brukte BMWer, har flere kompiser med Audi som raserer bilene sine enn de med BMW. Selv kjører jeg BMW med over gjennomsnittet stor motor men har selv aldri spunnet og herjet på tørr asfalt.

Det å finne en bil som er tatt vare på gjedler da for alle merker, man merker raskt om det er en bil man skal vike unna.

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar
Så det _MÅ_ være bakhjulstrekk for at det skal være morsomt å kjøre?

 

Det tror jeg er det smarteste jeg har lest i denne tråden.

Bare innse det; bakhjulsdrift hører ikke hjemme i et land med 7 måneder vinter og en topografi slik Norge har. Du sier det er gøy frem til du møter på en fem graders oppoverbakke, og whoops, så står du der.

Lenke til kommentar
Quattro systemet er også veldig tungt og tilfører enda mer vekt fremmi snuta.

 

Åssen får du egentlig dette resonementet til å stemme? En Audi med quattro har faktisk vesentlig bedre vektfordeling enn uten. Grunn? Mellomaksling, diff og drivaksler bak, mer avansert hjuloppheng. Svært lite av denne ekstra vekten ligger på forhjulene. 

 

 

Men en ting kan jeg godt være enig med deg i: Å bedre vektfordelingen ved å legge til mer vekt bak i bilen, er en særdeles dårlig måte å gjøre det på. Man burde heller fordele bedre den vekten som allerede er der. Forresten, ta en titt på Audi A4 B8 eller A5. Det er gjort en forandring på girkassen sånn at stikkakslingen kommer ut foran clutchhuset. Dette medfører at motoren kommer vesentlig lenger tilbake i forhold til forhjulene som vil si mye bedre vektfordeling. I tester er styringen og oppførselen beskrevet som nøytral og balansert.

Lenke til kommentar
Man kjøper audi kun fordi man kan synes den ser bra ut og ikke for noe annet. Jeg simpelten aner ikke hvorfor så mange kjører det. BMW er bedre å kjøre, bedre kjøregenskaper, enklere å skru på, lager bedre motorer, bakhjulstrekker, mye mer kjølreglede etc etc. Listen kunne vært mye lengre.

BMW er vel også blandt den mest sportsligste familieblien man kan få tak i.

 

I say no more.

 

:!:

 

Aner jeg en fanboy :p

er ikke fanboy bare fordi han kommer med fakta ;)

 

Fakta?

Audi er mye bedre biler og kjøre enn BMW, de har langt bedre kjøreegenskaper, og MYE mer kjøre og eiereglede.

 

Hadde man kunnet kjøpe BMW fordi de var fin, kunne jeg skjønt hvorfor noen kjøpte dem, men det går ikke ann det heller.. Det finnes noen som ser "OK" utvendig, men når du setter deg inni.. Herregud.

 

Til trådstarter, hvorfor du skal kjøpe en A4. Ikke uten grunn alle annbefaler disse bilene (og ikke kebabtraller). Eierglede/Kjøreglede. Og den fungerer like bra fra a-å som til leking :)

 

hah.

Audi er bedre å kjøre, bedre kjøreegenskaper og bedre kjøreglede?

Alle disse tingene er akkurat hva gjør BMW så mye bedre enn blandt annet Audi, tror du skal prøvekjøre en BMW før du uttaler deg jeg.

Freude Am Fahren!

Lenke til kommentar
hah.

Audi er bedre å kjøre, bedre kjøreegenskaper og bedre kjøreglede?

Alle disse tingene er akkurat hva gjør BMW så mye bedre enn blandt annet Audi, tror du skal prøvekjøre en BMW før du uttaler deg jeg.

Freude Am Fahren!

 

Kjøreglede er jo ofte ganske objektivt da, men kun sett på kjøreegenskaper pleier BMW å være hakket kvassere. Totalt sett er det mye Audi har bedre en BMW også da. så blir ofte hipp som happ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...