jossy Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hei. Jeg har ikke brukt noe særlig med c/c++. Men har laget et program i java. Jeg har helst ikke lyst til å lese en hel bok for å lære meg det lille av c/c++ jeg har bruk for. Jeg lurer på om det er mye å sette seg inn, eller om det er mulig å hoppe rett inn i noen kode-eksempler (noen linker?) til hvordan jeg kan lage en installasjonsfil i c/c++ til java programmet mitt? .exe fila skal inneholde: - Kode for å sjekke om systemet har jre for å kjøre .jar filen min - jre installasjon hvis det er nødvendig - teste noen små java-kode-snutter -> hvis de ikke får ventet resultat vil innstalasjonen avbrytes. En viktig del av programmet er å ta i bruk Systemtrayet (ikonene nede med klokka). Hvis c/c++ koden kunne kjørt en liten java-kode-snutt (gjerne en egen .jar fil) som la resultatet av den booleanske verdien "SystemTray.isSupported" i en midlertidig xml fil eller noe sånn (java og c++ kan ikke kommunisere direkte?).. - Hvis systemtrayet er supported, og jre er innstalert, så skal den legge programmet (en .jar fil) i ønsket mappe. Jeg ber ikke om koden, bare om linker og anbefalte emner å ta grep i, uten å måtte lære HELE c/c++ språket.. Og ja, om det er c++ eller c er det samme for meg Tar det som er "best" for jobben, eller hva dere har muligheten til å svare på Endret 1. mai 2009 av jossy Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det du nevner går ann (så klart), men det er ikke enkle saker og du vil trenger mye av normal c/c++ kunnskaper. Selv om vi linker til aldri så mange sider så må du har erfaringen til å sette dette sammen og helt sikkert feilsøke i det også. Om det er c eller c++ vil ha minimalt å si. Må du gjøre dette i c/c++? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 http://www.google.no/search?q=jar+to+exe Et annet alternativ er å bare shippe en JRE med produktet. Du trenger ikke innstallere JRE-en. Fordelen med dette er bl.a. at du slipper å tenke på at folk har forskjellige versjoner av java. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Takker for svar og tar i bruk den løsningen Lenke til kommentar
aC Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 jeg kan annbefale JSmooth, har selv brukt dette endel ganger og er forholdvis straight forward Lenke til kommentar
jossy Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 jeg kan annbefale JSmooth, har selv brukt dette endel ganger og er forholdvis straight forward geinalt! takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå