Gå til innhold

Vanskelig å wrappe en jar fil i .exe fil med c/c++?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke brukt noe særlig med c/c++. Men har laget et program i java. Jeg har helst ikke lyst til å lese en hel bok for å lære meg det lille av c/c++ jeg har bruk for.

Jeg lurer på om det er mye å sette seg inn, eller om det er mulig å hoppe rett inn i noen kode-eksempler (noen linker?) til hvordan jeg kan lage en installasjonsfil i c/c++ til java programmet mitt?

.exe fila skal inneholde:

- Kode for å sjekke om systemet har jre for å kjøre .jar filen min

- jre installasjon hvis det er nødvendig

- teste noen små java-kode-snutter -> hvis de ikke får ventet resultat vil innstalasjonen avbrytes. En viktig del av programmet er å ta i bruk Systemtrayet (ikonene nede med klokka). Hvis c/c++ koden kunne kjørt en liten java-kode-snutt (gjerne en egen .jar fil) som la resultatet av den booleanske verdien "SystemTray.isSupported" i en midlertidig xml fil eller noe sånn (java og c++ kan ikke kommunisere direkte?)..

- Hvis systemtrayet er supported, og jre er innstalert, så skal den legge programmet (en .jar fil) i ønsket mappe.

Jeg ber ikke om koden, bare om linker og anbefalte emner å ta grep i, uten å måtte lære HELE c/c++ språket.. Og ja, om det er c++ eller c er det samme for meg :) Tar det som er "best" for jobben, eller hva dere har muligheten til å svare på

Endret av jossy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du nevner går ann (så klart), men det er ikke enkle saker og du vil trenger mye av normal c/c++ kunnskaper.

Selv om vi linker til aldri så mange sider så må du har erfaringen til å sette dette sammen og helt sikkert feilsøke i det også.

Om det er c eller c++ vil ha minimalt å si.

Må du gjøre dette i c/c++?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...